29-Jun-2024, 09:15 PM
(29-Jun-2024, 07:46 PM)Wim -de roetsende schreef: Er staan 251 vm-en op https://www.velomobileworld.com/orders/
Als ik ze optel, dan zijn het er 260???
Bülk: 98
Bülk4More: 44
Bülk Urban: 17
Totaal Bülk is dus: 159
Milan GT: 12
Milan SL: 2
Totaal Milan is dus: 14
Snoek: 8
Snoek-L: 18
QV: 20
Strada: 1
Quest: 1
Totaal velomobiel.nl: 48
Tuna: 7
DF: 0
Totaal ICB is dus: 7
Totaal alle vm-en is dus 260 in het orderboek van velomobileworld.
Ruim 60% is een Bülk
Maar als je alleen kijkt naar de categorieën "planning" en "order placed", dus orders waar men nog niet aan begonnen is, dan staat daar geen enkele QV bij en slechts een enkele Snoek-L. De grote bulk is de Bülk om het maar zo eens te zeggen.
Ik verbaas mij over het grote aantal Bülk4M. Dat is toch de goedkope versie. Hier op het forum heeft Willeke er 1 in bestelling staan. Ik dacht dat er niet veel over geschreven werd. De Snoek(-L) is hier veel hotter. Mijn vermoeden is dat op de Duitse markt er een grote voorkeur voor de Bülk is. Ik denk ook dat als Willeke exemplarisch is voor de Bülk4M afnemer dat het de tweedehandskopers zijn die nu hun kans schoon zien en voor hetzelfde geld (of minder) een gloednieuwe kopen. Maar dat gebeurt met name in Dld en de Duitse markt is vele malen groter dan de Nederlandse en die bepaalt nu meer en meer wat Velomobileworld gaat produceren. In Nederland zijn we meer gericht op de ICB en Velombiel.nl, maar in Dld is hun marktaandeel heel bescheiden geworden.
Groet,
Marco