Zeker weet ik het uiteraard ook niet, maar ik denk dat de QV gewoon te anders is. De rest is technisch vrijwel identiek. Maar de QV heeft een compleet andere achterbrug met veel speciale onderdelen.
Ik kan me goed voorstellen dat VMW probeert de productie zo efficiënt mogelijk in te richten, en dan helpt het dat fietsen voor het maakproces geoptimaliseerd zijn. Je wil een fiets zo snel mogelijk door de fabriek jassen, zo veel mogelijk fietsen met zo min mogelijk mensuren in een zo kort mogelijke tijd. En dan ook nog zonder afkeur.
Ik zou als VMW ook gaan snoeien in het aantal verschillende veerpoten, achterbruggen en customiseringsmogelijkheden etc. Elk extra onderdeel op de plank , of zelfs alleen maar op de bestellijst kost geld en is een extra risico.
Bij de Bulk (urban/4M) krijg ik de indruk dat VMW en de ontwerper goed hebben afgestemd, met als doel een betaalbare fiets. Dat zou nog wel eens goed gelukt kunnen zijn, gezien de cijfers. En het is gewoon slim om de urban een luxe versie van de 4m te maken terwijl er heel veel hetzelfde is. En succes maakt het voor de producent aantrekkelijk om te produceren, het is een zich zelf versterkend kringetje.
Ik kan me goed voorstellen dat VMW probeert de productie zo efficiënt mogelijk in te richten, en dan helpt het dat fietsen voor het maakproces geoptimaliseerd zijn. Je wil een fiets zo snel mogelijk door de fabriek jassen, zo veel mogelijk fietsen met zo min mogelijk mensuren in een zo kort mogelijke tijd. En dan ook nog zonder afkeur.
Ik zou als VMW ook gaan snoeien in het aantal verschillende veerpoten, achterbruggen en customiseringsmogelijkheden etc. Elk extra onderdeel op de plank , of zelfs alleen maar op de bestellijst kost geld en is een extra risico.
Bij de Bulk (urban/4M) krijg ik de indruk dat VMW en de ontwerper goed hebben afgestemd, met als doel een betaalbare fiets. Dat zou nog wel eens goed gelukt kunnen zijn, gezien de cijfers. En het is gewoon slim om de urban een luxe versie van de 4m te maken terwijl er heel veel hetzelfde is. En succes maakt het voor de producent aantrekkelijk om te produceren, het is een zich zelf versterkend kringetje.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen