29-Jun-2024, 11:01 PM
Zelf vermoed ik eigenlijk dat het succesverhaal rondom de velomobiel en velomobileworld een beetje de doodssteek is geworden.
In den beginne was er één uit Dronten: de Quest. Daarvoor de Alleweder, maar dat is een andere generatie.
Er werden ook nog een paar andere vm-en geproduceerd, maar dat gebeurde ergens in de marge in België en Duitsland
Als je in de beginne (2000 tot 2010???) een Quest bestelde, dan kwam je op een wachtlijst. De mythe was dat je soms wel 4 jaar op een nieuwe moest wachten. Volgens de mannen van velomobiel.nl heeft het nooit langer dan 2 jaar geduurd. Er werden toen verhoudingsgewijs weinig vm-en verkocht. Toch konden het bedrijf en de werknemers ervan bestaan.
Toen ging de productie naar Roemenië/Jan Wijnen en werd alles efficiënter. De productie ging omhoog, er kwamen meerdere modellen en er werden veel vm-en in korte tijd gebouwd. Misschien was dit wel een soort overkill. Opeens werden alle potentiële kopers bediend en kwam er veel kapitaal in het bedrijf. Dat moet natuurlijk geïnvesteerd worden en daardoor werd het allemaal nog professioneler en efficiënter. De noodzaak om meer vm-en te verkopen werd toen waarschijnlijk ook groter.
Maar.......kwamen er ook meer klanten? Of kochten oude klanten nieuwe vm-en? En is er daardoor een soort verzadiging ontstaan?
Wie het weet mag het zeggen. Ik heb simpelweg geen verstand van bedrijfsvoering. Dit zijn mijn 2 centen. Schiet er maar op.
Bovenstaande verhaal is uiteraard zeer kort door de bocht, ik ga volledig voorbij aan allemaal hele belangrijke factoren en ik breng de zaak op en zeer gechargeerde manier ter sprake.
Maar heel misschien snijdt het toch op de één of andere manier ergens nog een splinter hout die we dan uiteraard in iemands oog zullen aantreffen zonder de balk bij onszelf waar te nemen
Neem bovenstaand verhaal vooral niet te serieus. Het is meer een mijmering van ondergetekende iets later op de avond.
In den beginne was er één uit Dronten: de Quest. Daarvoor de Alleweder, maar dat is een andere generatie.
Er werden ook nog een paar andere vm-en geproduceerd, maar dat gebeurde ergens in de marge in België en Duitsland
Als je in de beginne (2000 tot 2010???) een Quest bestelde, dan kwam je op een wachtlijst. De mythe was dat je soms wel 4 jaar op een nieuwe moest wachten. Volgens de mannen van velomobiel.nl heeft het nooit langer dan 2 jaar geduurd. Er werden toen verhoudingsgewijs weinig vm-en verkocht. Toch konden het bedrijf en de werknemers ervan bestaan.
Toen ging de productie naar Roemenië/Jan Wijnen en werd alles efficiënter. De productie ging omhoog, er kwamen meerdere modellen en er werden veel vm-en in korte tijd gebouwd. Misschien was dit wel een soort overkill. Opeens werden alle potentiële kopers bediend en kwam er veel kapitaal in het bedrijf. Dat moet natuurlijk geïnvesteerd worden en daardoor werd het allemaal nog professioneler en efficiënter. De noodzaak om meer vm-en te verkopen werd toen waarschijnlijk ook groter.
Maar.......kwamen er ook meer klanten? Of kochten oude klanten nieuwe vm-en? En is er daardoor een soort verzadiging ontstaan?
Wie het weet mag het zeggen. Ik heb simpelweg geen verstand van bedrijfsvoering. Dit zijn mijn 2 centen. Schiet er maar op.
Bovenstaande verhaal is uiteraard zeer kort door de bocht, ik ga volledig voorbij aan allemaal hele belangrijke factoren en ik breng de zaak op en zeer gechargeerde manier ter sprake.
Maar heel misschien snijdt het toch op de één of andere manier ergens nog een splinter hout die we dan uiteraard in iemands oog zullen aantreffen zonder de balk bij onszelf waar te nemen
Neem bovenstaand verhaal vooral niet te serieus. Het is meer een mijmering van ondergetekende iets later op de avond.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler