30-Jun-2024, 11:34 AM
Met het vergroten van de fabriek, groeien de kosten, Velomobile World maakt langzaam de stap naar massaproductie. Efficientie, en bedrijfseconomische overwegingen horen daar zeker bij. Mogelijk gaat het ook makkelijker omdat het niet het eigen ontwerp is, maar iets wat ze voor een ander bouwen en monteren. Vroeger kon je kiezen tussen Quest en Quest. Nu is er erg veel keus, maar zitten er wel veel modellen dicht bij elkaar, qua gewicht, snelheid, uitrusting. Daardoor vallen er kennelijk inmiddels wat modellen buiten de boot waarbij er of een interessantere ander model is, of het mogelijk een te kleine markt niche bedient.
Alle producenten zijn naar dezelfde partij gegaan, kennelijk was dat toch het meest efficient. Het monopolie hebben ze zelf gemaakt, door allemaal bij dezelfde partij te gaan zitten. Maar goed, betrouwbare levertijden, stabiele prijzen, is wat voor te zeggen. In de Ambachtelijke productietijden liep het ook niet allemaal fantastisch. En Nederlandse of Duitse werkuren kosten veel meer als Roemeense. Daarmee hangt er een heel ander prijskaartje aan de producten.
De Rotovelo is wat mij betreft geen velomobiel maar een trike met een stroomlijn. Daarmee mis je toch wel een belangrijk deel van de voordelen van een velomobiel.
Alle producenten zijn naar dezelfde partij gegaan, kennelijk was dat toch het meest efficient. Het monopolie hebben ze zelf gemaakt, door allemaal bij dezelfde partij te gaan zitten. Maar goed, betrouwbare levertijden, stabiele prijzen, is wat voor te zeggen. In de Ambachtelijke productietijden liep het ook niet allemaal fantastisch. En Nederlandse of Duitse werkuren kosten veel meer als Roemeense. Daarmee hangt er een heel ander prijskaartje aan de producten.
De Rotovelo is wat mij betreft geen velomobiel maar een trike met een stroomlijn. Daarmee mis je toch wel een belangrijk deel van de voordelen van een velomobiel.