01-Jul-2024, 02:14 PM
(01-Jul-2024, 02:06 PM)Snoek043 schreef:(21-May-2024, 07:02 PM)Wim -de roetsende schreef: Er is eigenlijk 1 belangrijk advies. Ga fietsen. Dat met die Strömer is nauwelijks fietsen te noemen. Daar bouw je geen conditie mee op.
Dat is werkelijk onzin, iedereen heeft baat bij een E-bike, zelfs met meer ondersteuning. Deze commentaar komt vaak van mensen die werkelijk nooit met zo'n fiets hebben gereden. Ter illustratie: vorig jaar tijdens een MTB toertocht kwam ik een oudere man tegen die me zei dat hij dagelijks (door weer en wind) 120 kilometer aflegde met zijn snelle E-bike. 60 heen en 60 terug. 40 + km/u gemiddeld red je niet zonder, tenzij je een profrenner bent of een velomobiel ter beschikking hebt.
Ik kan dit beamen. Ik verbrand op mijn Klever X Speed (-pedelec) meer calorieen per uur dan in/op elke andere fiets, behalve de Mountain BIke op een parcours. Ik ben in het verleden zelfs wel gestopt met mijn toenmalige Quest gebruiken voor woon/werk verkeer omdat ik niet genoeg calorieën verbrande en wou afvallen. Het is hard werken als je zon ding op 45 km/u wil houden. :-)