01-Jul-2024, 02:55 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jul-2024, 03:34 PM door Snoek043.)
Als er een aantal dingen zijn waar ik een voorstander van ben, dan zijn het de volgende:
Precies dit!
- Beleid dat ervoor zorgt dat (brom-)fietsers een soepele route moeten krijgen als alternatief voor stroom- en snelwegen. Het zou niet acceptabel moeten zijn dat een automobilist een prachtige, strakke asfaltbaan met groene golf heeft en de fietser zich om allerlei obstakels heen moet slalommen en overal voorrang moet verlenen. We willen actief vervoer stimuleren.
- Beleid dat ervoor zorgt dat bromfietspaden langs bovenstaande wegen dus ook ontworpen zijn op een behoorlijke snelheid. Als een automobilist op een traject 50 mag, dan moet een naastgelegen bromfietspad ook zo ontworpen zijn dat er vlot doorgereden kan worden. Motivatie identiek aan bovenstaande.
- Een moeilijke, maar... komt ie: Zo nu en dan een keer een autoloze zondag waarbij er regionaal ook doorgaande routes en auto(snel-)wegen afgesloten zijn voor autoverkeer, maar tijdelijk opengesteld voor (brom-)fietsers. Ik weet zo al vijf routes die ik zelfs op een gewone wielrenfiets sneller af kan leggen over de snelweg, dan over de fietsroute die er ligt. Het is goed als meer mensen ervaren dat zelfs de snelweg comfortabeler rijdt dan het fietspad, hopelijk helpt dat de bovenstaande twee punten veroorzaken.
Precies dit!