02-Jul-2024, 10:16 AM
Als ik de afstanden zie die mijn collega's met hun elektrisch ondersteunde fietsen rijden denk ik dat het bij de meeste van hen een statussymbool is.
Woon-werk tot 3 km, een zelfs minder dan 1 km.
En als je het dan over fietstochtjes hebt, een enkele keer 10 km, meestal minder dan 5 naar een locatie waar de kinderen kunnen spelen.
Anders gaan ze wellicht met de auto, heerlijk in de file staan, maar die paar km die ze doen zet met ondersteuning geen zoden aan de dijk.
Beter zou zijn als ze woon-werk op een gewone fiets zouden doen en daarmee fietsen tot gewoonte maken, dan zijn tochtjes tot 20 km ook gewoon. Geen e-bike nodig.
Ik doe weliswaar maar 10 km per dag w-w maar daarnaast probeer ik ook elke week 50 km extra te fietsen, dat geeft wel conditie, ook al is het tempo laag.
Woon-werk tot 3 km, een zelfs minder dan 1 km.
En als je het dan over fietstochtjes hebt, een enkele keer 10 km, meestal minder dan 5 naar een locatie waar de kinderen kunnen spelen.
Anders gaan ze wellicht met de auto, heerlijk in de file staan, maar die paar km die ze doen zet met ondersteuning geen zoden aan de dijk.
Beter zou zijn als ze woon-werk op een gewone fiets zouden doen en daarmee fietsen tot gewoonte maken, dan zijn tochtjes tot 20 km ook gewoon. Geen e-bike nodig.
Ik doe weliswaar maar 10 km per dag w-w maar daarnaast probeer ik ook elke week 50 km extra te fietsen, dat geeft wel conditie, ook al is het tempo laag.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)