02-Jul-2024, 06:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jul-2024, 06:10 PM door Wim -de roetsende.)
(02-Jul-2024, 12:00 PM)Snoek043 schreef: ..... Op mijn woon-werkroute die maar 10 kilometer ver is pak ik altijd de wagen, nooit de Snoek of de MTB.
Nadelen van de Snoek: je ziet geen knijt wanneer je rijdt naast laagstaande struiken, en zo zijn er hier veel. Fietspaden zijn te smal of van te slechte kwaliteit. Moet ik daarmee tegen 20 km/u achter schoolfietsende kinderen gaan rijden? Draaicirkel is ook een enorm nadeel......
Zelfs op training kost dit optrekken belachelijk veel krachten, want je wil die auto's niet teveel ophouden. Optrekken met zo'n 200 watt is veel te weinig, dan moet je eigienlijk al bijna het dubbele trappen om auto's enigzins te kunnen volgen (en niet op de zenuwen te werken)......
Dagelijks pendelen is iets compleet anders. Dan zijn er een hoop extra factoren waar je rekening mee moet houden. Een pedelec heeft daarin een ontzettend voordeel, die zit binnen luttele seconden aan 45 km/u.
De reden waarom ik er wel één heb, is omdat dit het enige ding is zonder batterij waar je belachelijk ver mee geraakt zonder al teveel moeite, en sneller is dan welke fiets dan ook.
Wat de MTB betreft, zou er achteraan een rek gemonteerd moeten worden om spullen mee te nemen. Kom je op het werk zeiknat aan, moet je jezelf omkleden. Ik ga een keer of 3-4 per week naar de gym na het werk, dat zou betekenen dat ik flink moet omrijden. Erna naar de winkel om boodschappen te doen. Allemaal met de MTB dan? Ja, vergeet het. Dat heb je dus allemaal niet met een wagen, dat is gewoon aankomen en beginnen. Gebruiksgemak noemen ze dat en ik kan veel mensen het niet kwalijk nemen.
Ik sta trouwens zelden in de file. De gemiddelde snelheid van mijn wagen met verkeerslichten bij haal ik zelfs niet met de Snoek. Waarom zouden mensen dit moeten opgeven om dan te kiezen voor een gewone fiets zonder ondersteuning? Dat begrijp ik dus niet. Fiets eens 10 kilometer met een gewone fiets zonder ondersteuning met tegenwind, je zal geen 25 km/u gemiddeld rijden. Of ja, met een hoge hartslag. Lekker fijn om zo je werkdag te beginnen.
Ik zeg het, alles hangt af van je persoonlijke situatie. Maar zeggen dat veel mensen dit of dat zouden moeten doen is ook complete onzin. Niemand kent een ander zijn agenda.
Als ik dit zo lees, dan zou ik snel lid worden van een ander forum.
Ik heb ook geen zin om tegen dit soort argumenten in te gaan. Dit is één lange tirade tegen de gewone (lig)fiets zonder E.
De Snoek staat te koop. De NME ook. Of nu niet meer? Welke ligfiets heb je dan nog?
De discussie over wel of niet met een E staat ook al ergens anders op dit forum. Gewoon even zoeken aub.
Ik lees trouwens welgeteld 1 positieve opmerking over de vm. Die heb ik hierboven in de quote schuingedrukt weergegeven.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler