Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Baat bij een E-bike?
#16
(02-Jul-2024, 06:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
(02-Jul-2024, 12:00 PM)Snoek043 schreef: ..... Op mijn woon-werkroute die maar 10 kilometer ver is pak ik altijd de wagen, nooit de Snoek of de MTB.  

Nadelen van de Snoek: je ziet geen knijt wanneer je rijdt naast laagstaande struiken, en zo zijn er hier veel.  Fietspaden zijn te smal of van te slechte kwaliteit.  Moet ik daarmee tegen 20 km/u achter schoolfietsende kinderen gaan rijden?   Draaicirkel is ook een enorm nadeel......

Zelfs op training kost dit optrekken belachelijk veel krachten, want je wil die auto's niet teveel ophouden.  Optrekken met zo'n 200 watt is veel te weinig, dan moet je eigienlijk al bijna het dubbele trappen om auto's enigzins te kunnen volgen (en niet op de zenuwen te werken)......

Dagelijks pendelen is iets compleet anders. Dan zijn er een hoop extra factoren waar je rekening mee moet houden.  Een pedelec heeft daarin een ontzettend voordeel, die zit binnen luttele seconden aan 45 km/u.  


De reden waarom ik er wel één heb, is omdat dit het enige ding is zonder batterij waar je belachelijk ver mee geraakt zonder al teveel moeite, en sneller is dan welke fiets dan ook. 

Wat de MTB betreft, zou er achteraan een rek gemonteerd moeten worden om spullen mee te nemen.  Kom je op het werk zeiknat aan, moet je jezelf omkleden.  Ik ga een keer of 3-4 per week naar de gym na het werk, dat zou betekenen dat ik flink moet omrijden.  Erna naar de winkel om boodschappen te doen.  Allemaal met de MTB dan?  Ja, vergeet het.  Dat heb je dus allemaal niet met een wagen, dat is gewoon aankomen en beginnen.  Gebruiksgemak noemen ze dat en ik kan veel mensen het niet kwalijk nemen.  

Ik sta trouwens zelden in de file.  De gemiddelde snelheid van mijn wagen met verkeerslichten bij haal ik zelfs niet met de Snoek.  Waarom zouden mensen dit moeten opgeven om dan te kiezen voor een gewone fiets zonder ondersteuning?  Dat begrijp ik dus niet.  Fiets eens 10 kilometer met een gewone fiets zonder ondersteuning met tegenwind, je zal geen 25 km/u gemiddeld rijden. Of ja, met een hoge hartslag.  Lekker fijn om zo je werkdag te beginnen.       

Ik zeg het, alles hangt af van je persoonlijke situatie.  Maar zeggen dat veel mensen dit of dat zouden moeten doen is ook complete onzin.  Niemand kent een ander zijn agenda.


Als ik dit zo lees, dan zou ik snel lid worden van een ander forum.

Ik heb ook geen zin om tegen dit soort argumenten in te gaan. Dit is één lange tirade tegen de gewone (lig)fiets zonder E.

De Snoek staat te koop. De NME ook. Of nu niet meer? Welke ligfiets heb je dan nog?


De discussie over wel of niet met een E staat ook al ergens anders op dit forum. Gewoon even zoeken aub.

Ik lees trouwens welgeteld 1 positieve opmerking over de vm. Die heb ik hierboven in de quote schuingedrukt weergegeven.

Ik spreek over mijn persoonlijke situatie en waarom een velomobiel helaas niet efficiënt gebruikt kan worden voor woon-werkverkeer.  Ik zeg ook duidelijk wanneer de omstandigheden anders zijn, een velomobiel een perfect alternatief biedt voor een E-bike. Vooral in Duitsland, waarover @365cycle al sprak is een velomobiel het beste vervoersmiddel dat je kan hebben.  Meer bepaald in het noorden van Duitsland waar ik al gereden heb met een Milan SL rijder waren de omstandigheden fenomenaal.  Die man rijdt daar wekelijks met zijn Milan SL op perfect asfalt tussen de 55 en 75 km/u gemiddeld.  Pro one TT tubeless setup weliswaar, dat riskeer ik hier niet.  

Verder denk ik dat ik mijn velomobiel nog best aardig veel gebruik, ik post ook geregeld foto's op het Duitse forum.  Dus, die 'tirade tegen een velomobiel' lijkt me nogal overdreven.  Het is gewoon zuur dat de infrastructuur hier k*t is, dat ik niet over bepaalde struiken kan kijken of fietspaden te smal zijn ligt niet aan de Snoek.  Ik zeg ook nergens dat ik de Snoek haat, ofzo.

Wat betreft de fietsen die te koop staan heb je gelijk over die 2 modellen.  Snoek en de NME.  Achteraf gezien had ik die M5 CHR (het eerste model die ik lang geleden nieuw aangekocht had bij Bram Moens) nooit mogen verkopen.  Ik denk er nog steeds aan om een M5 CHR te leasen via mijn werk en daar regelmatig mee naar het werk te rijden.  Op de dagen dat ik niet naar de gym ga, zou dat moeten lukken.  En de M5 CHR zou ik dan ook mee op verlof kunnen nemen.   De perfecte allrounder, dus.
Antwoord }


Berichten in dit topic
[split] Baat bij een E-bike? - door Snoek043 - 01-Jul-2024, 02:06 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door berth9999 - 01-Jul-2024, 02:14 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door Hoekie - 01-Jul-2024, 02:55 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door Snoek043 - 01-Jul-2024, 02:55 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door Snoek043 - 02-Jul-2024, 09:37 AM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door 365cycle - 02-Jul-2024, 10:55 AM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door Snoek043 - 02-Jul-2024, 12:00 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door Dharm2004 - 02-Jul-2024, 04:58 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door datakneder - 02-Jul-2024, 06:28 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door datakneder - 02-Jul-2024, 06:48 PM
RE: Ervaring eerste rit naar het werk - door Snoek043 - 02-Jul-2024, 10:55 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en Sno...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Beginnelingen...  ...365cycle — 10:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet verk...twilwel — 10:03 PM