22-Apr-2017, 09:01 AM
Dag Wim,
De ervaring die jij in gedachte hebt bedoel ik niet; die had niet met het wegdek te maken maar met de vormgeving van de infrastructuur. De moeite die fietsers hebben met bochten heeft ook vaak te maken met de infrastructuur. Vaak zijn bochten haaks, terwijl fietsers alleen ronde bochten kunnen rijden. Ik zeg hier vaker over dat fietsen geen vierkante wielen hebben. (Met een vierkant wiel en een evenwichtskunstje kun je een haakse bocht nemen).
Waar ik op doelde als ervaringsdeskundige is de ervaring van ongeveer 15.000 km per jaar op een ligfiets en een val op het Trias-circuit, door een takje onder mijn voorwiel
En het klopt dat ik met mijn beschrijving van buiten, binnen, buiten bedoel dat je moet proberen om zo recht mogelijk te rijden. Iets wat je gelijk leert als wedstrijdrijder, omdat dit behoud van snelheid en grip geeft. De straat is echter wel openbare weg. In vaartermen heb je de basis van 'goed zeemanschap'. Een goede term voor fietsen op de openbare weg weet ik (nog) niet, maar de basis is dat je anderen en jezelf niet in gevaar moet brengen.
Niels, van meer markten thuis, van der Wal
Dit is misschien wel zijn eerste bericht op dit forum, maar hij is (helaas) zeer ervaringsdeskundig.
Welkom op dit forum Niels.
[/quote]
De ervaring die jij in gedachte hebt bedoel ik niet; die had niet met het wegdek te maken maar met de vormgeving van de infrastructuur. De moeite die fietsers hebben met bochten heeft ook vaak te maken met de infrastructuur. Vaak zijn bochten haaks, terwijl fietsers alleen ronde bochten kunnen rijden. Ik zeg hier vaker over dat fietsen geen vierkante wielen hebben. (Met een vierkant wiel en een evenwichtskunstje kun je een haakse bocht nemen).
Waar ik op doelde als ervaringsdeskundige is de ervaring van ongeveer 15.000 km per jaar op een ligfiets en een val op het Trias-circuit, door een takje onder mijn voorwiel
En het klopt dat ik met mijn beschrijving van buiten, binnen, buiten bedoel dat je moet proberen om zo recht mogelijk te rijden. Iets wat je gelijk leert als wedstrijdrijder, omdat dit behoud van snelheid en grip geeft. De straat is echter wel openbare weg. In vaartermen heb je de basis van 'goed zeemanschap'. Een goede term voor fietsen op de openbare weg weet ik (nog) niet, maar de basis is dat je anderen en jezelf niet in gevaar moet brengen.
Niels, van meer markten thuis, van der Wal
Dit is misschien wel zijn eerste bericht op dit forum, maar hij is (helaas) zeer ervaringsdeskundig.
Welkom op dit forum Niels.
[/quote]