05-Jul-2024, 06:05 PM
(05-Jul-2024, 05:56 PM)Atrike schreef: Ik was vandaag bij de mannen in Dronten om mijn QV op te halen en vroeg tussen neus en lippen door of er al een nieuwe fabrikant is voor de QV. Dat is niet het geval en Allert hield er rekening mee dat de QV misschien nooit meer gemaakt gaat worden. Tussen de regels door begreep ik, dat VMW bezig is om het productieproces te vereenvoudigen en zij vinden de QV te ingewikkeld om te maken. Dus gaan ze meer vragen, waardoor de prijs (teveel) omhoog zou moeten, of de marge voor velomobiel.nl omlaag.
VMW produceert steeds eenvoudiger te maken velomobielen, zo begrijp ik, waardoor de marges (ook voor de dealers) groter worden. Een ingewikkeld te produceren velomobiel past niet in die strategie.
Misschien kunnen ze het ontwerp van de QV ook nog wat optimaliseren. Op de site van VM staat ook
Citaat:Bepaalde eigenschappen van de Quest 3 zullen bij een herstart van de Quatrevelo ook meegenomen worden, waardoor dit model dan meteen een aantal verbeteringen zal krijgen.
In het filmpje waar de verlengde QV (sorry, namen allemaal vergeten ) in Dronten was werd er ook opgemerkt dat ze 'in Romenië' een hele serie QV's hadden gemaakt waar bepaalde dingen rond de wielophanging niet op de juiste plek waren gedaan. Daar zullen ze in Dronten ook niet blij mee zijn geweest.
Ik zou het jammer vinden als de QV verdwijnt. Bijna genoeg bij elkaar geschraapt voor een huis mét afsluitbare fietsenberging, zou de QV uit productie gaan