05-Jul-2024, 09:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Jul-2024, 06:18 PM door Roepers.)
(05-Jul-2024, 05:56 PM)Wim -de roetsende schreef:Citaat: De levering van Snoek en Snoek L wordt nog tot begin volgend jaar door Velomobileworld geproduceerd en zal waarschijnlijk door kunnen blijven lopen.
Bovenstaande zin staat op vm.nl. Ik bedoel vooral het stukje: ".....zal waarschijnlijk door kunnen blijven lopen."
Dit is volledig het tegenovergestelde van wat Jan zegt in het filmpje. Dat ze gaan stoppen met de samenwerking met vm.nl.
Het wordt er allemaal niet duidelijker op vind ik.
Ze hopen een andere leverancier te vinden voor het einde van het jaar die dan kan beginnen met de leveranties direct na het stoppen van de productie bij VMW. Dat is mijn interpretatie waardoor het bericht bij velomobiel.nl niet in tegenspraak is met wat Jan zegt.
(05-Jul-2024, 05:56 PM)Atrike schreef: Ik was vandaag bij de mannen in Dronten om mijn QV op te halen en vroeg tussen neus en lippen door of er al een nieuwe fabrikant is voor de QV. Dat is niet het geval en Allert hield er rekening mee dat de QV misschien nooit meer gemaakt gaat worden. Tussen de regels door begreep ik, dat VMW bezig is om het productieproces te vereenvoudigen en zij vinden de QV te ingewikkeld om te maken. Dus gaan ze meer vragen, waardoor de prijs (teveel) omhoog zou moeten, of de marge voor velomobiel.nl omlaag.
VMW produceert steeds eenvoudiger te maken velomobielen, zo begrijp ik, waardoor de marges (ook voor de dealers) groter worden. Een ingewikkeld te produceren velomobiel past niet in die strategie.
Dit maakt een hoop duidelijk, dank. Eenvoudiger velomobielen zorgen voor een grotere productie en daardoor kan de prijs omlaag of stijgt die minder. Dat prijsstijgingen of prijsdalingen sterk van invloed zijn op de verkopen dat heeft de afgelopen tijd met de sterke inflatie wel duidelijk gemaakt. Ook het succes van de Bülk 4m maakt duidelijk dat er sterk gelet moet worden op de verkoopprijs.
Overigens zat Willeke ook al op dit spoor:
(03-Jul-2024, 10:21 PM)Willeke_IGKT schreef: Het is op dit moment vooral de QV die eruit moet ondanks hogere verkoop aantallen.
Die is duidelijk anders dan alle andere VM, met de andere achterkant.
De driewielers van VM.nl blijven voorlopig nog uit Roemenië komen.
En dat klopte dus.
Groet,
Marco