Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thijs 209 roets die 10 jaar stilstond voor relatief weinig. Kan dat wat zijn?
#24
Begin maar met te bestuderen hoe je de dyneemakabel en het elastiek erop moet leggen. Die zullen er 100% zeker een paar keer aflopen tijdens je eerste pogingen en dat is rete irritant!

Toen ik mn eerste 222 kocht met dyneema aandrijving, liep die kabel er al af toen ik naar de trein liep ermee en ik wilde fiets al bijna terugbengen naar de verkoper :/ Zo'n dyneemakabel loopt er net even wat makkelijker of dan een staalkabel van de voorloper ervan..


Als je het evenwicht van een ligfiets al hebt, kun je het alleen oefenen. Heb je het evenwicht nog niet, heb je mazzel en vraag je een van je hardloopmaatjes om je te helpen. Die mag mooi achter jou en de fiets lopen om jou in evenwicht te houden tijdens je eerste pogingen.

Allereerst: zorg dat je roets in een nier zware versnelling staat. Niet dat je keihard en zwaar moet duwen en trappen dusom vooruit te komen. Zet de roets in een middel verzet of net iets hoger. Niet te zwaar. maar zeker ook niet te licht want dat laatste is een garantie dat je het kabelwerk en elastiek er weer op nieuw op kan gaan zetten.

En dan mag je aan de slag. Eerst gewoon zitten op de fiets. Niet ingeklikt, beentjes lekker los. Vraag vervolgens aan je kameraad om jouw met fiets en al in beweging te brengen en mee te lopen om de fiets en jou in evenwicht te houden. En dan, beetje bij beetje kun jij je evenwicht zoeken, vervolgens hetzelfde al liggend doen. Een voetje inkikken en dat voetje het werk laten doen. Zeker niet krampachtig willen trekken met je armen, echt enkel je voeten het werk laten doen. Slecht lichte druk uitoefenen met je handen en armen om de armslagkabel een beetje strak te houden.

Op gegeven moment heb je het een beetje door, dan kun je je tweede voet inklikken en dan zou je al een beetje kunnen roetsen als het goed is.

Daarna heb je het binnen kwartiertje wel onder de knie, al zal de armslag kabel lang niet altijd strak staan en zal het niet vloeiend gaan. Dat komt vanzelf wel. Maar zelfstandig vooruit zal je wel al moeten lukken.

Zoek gewoon een stuk asfalt op, of een parkeerterrein. En zorg dat je pedalen zo ingesteld staan dat je heel makkelijk en soepeltjes uit kan klikken.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Thijs 209 roets die 10 jaar stilstond voor relatief weinig. Kan dat wat zijn? - door ZoefZoef - 08-Jul-2024, 08:51 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Aero backpack for ro...365cycle — 01:34 AM
Ervaringen met de Tuna
Gefeliciteerd met je...Veloquest — 12:54 AM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Dat is een toffe kle...denman1710 — 11:58 PM
Ervaringen met de Tuna
Hoeveel minder ver...365cycle — 11:25 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Een Optima Orca is e...Lopopodium — 10:59 PM
Ervaringen met de Tuna
Hoeveel minder vermo...Hardloper — 10:23 PM
schema conditie opbouwen
Zou het niet beter...365cycle — 10:15 PM
schema conditie opbouwen
Als je het werk zo k...Willeke_IGKT — 10:10 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Je kan waarschijnlij...365cycle — 10:08 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet L...Hoekie — 09:55 PM
Ervaringen met de Tuna
Nou zie je weer hoe ...PieterTrapt — 09:53 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Van ligfietsen ken i...bucovaina — 09:52 PM
Bandenkeuze QuestXS
Kan goed zijn dat A ...365cycle — 09:42 PM
Verschil tussen minerale remvloeistof e...
DOT 3, 4 en 5.1 remv...melle z — 09:31 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik b...Wim -de roetsende — 09:30 PM
Bandenkeuze QuestXS
Voor was ik voorne...ZoefZoef — 09:28 PM
Ervaringen met de Tuna
Ik vind die van Ymte...365cycle — 09:10 PM