13-Jul-2024, 02:27 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jul-2024, 02:57 PM door Wim -de roetsende.)
Iedereen heeft een voorkeursbeen. Bij mij is dat rechts.
Als het evenwicht nog een probleem is, dan kun je ook gewoon wat rechterop blijven zitten.
Het gaan liggen komt vanzelf wel. En bij een roeifiets is dat liggen altijd redelijk kort
Die blauwe kabel (= de armslagkabel) moet inderdaad wel strak blijven. Of in ieder geval zo strak mogelijk. Dat zorgt voor stabiliteit.
Er zijn veel roeitechnieken.
Je kunt constant doorgaan met de roeibeweging.
Veel roeifietsers maken echter een paar slagen, dan even blijven liggen, paar slagen, even blijven liggen, enz.
Tegenwoordig roei ik weer met de door mij genoemde 'pauzeslag'. Slag, heel even liggen, slag, heel even liggen, slag, enz.
Dat liggen is korter dan een seconde. Of iets langer dat mag uiteraard ook.
Qua snelheid ga ik met de 'pauzeslag' harder dan met een continu-slag.
Als het evenwicht nog een probleem is, dan kun je ook gewoon wat rechterop blijven zitten.
Het gaan liggen komt vanzelf wel. En bij een roeifiets is dat liggen altijd redelijk kort
Die blauwe kabel (= de armslagkabel) moet inderdaad wel strak blijven. Of in ieder geval zo strak mogelijk. Dat zorgt voor stabiliteit.
Er zijn veel roeitechnieken.
Je kunt constant doorgaan met de roeibeweging.
Veel roeifietsers maken echter een paar slagen, dan even blijven liggen, paar slagen, even blijven liggen, enz.
Tegenwoordig roei ik weer met de door mij genoemde 'pauzeslag'. Slag, heel even liggen, slag, heel even liggen, slag, enz.
Dat liggen is korter dan een seconde. Of iets langer dat mag uiteraard ook.
Qua snelheid ga ik met de 'pauzeslag' harder dan met een continu-slag.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282