13-Jul-2024, 06:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jul-2024, 06:26 PM door ZoefZoef.)
(13-Jul-2024, 03:40 PM)Wim -de roetsende schreef:(13-Jul-2024, 03:13 PM)Hardloper schreef: Ook met rechtzitten is de stabiliteit een behoorlijk uitdaging. Voor mijn gevoel is dat ene been los ook een bron van iets onstabiliteit. Ik zal zo’n 2 a 3 slagen Max hebben gedaan voor mijn been weer op de grond kwam. Binnenkort verder proberen
Vergeet niet dat je geen ligfietser bent. Je bent een hardloper en een vm-rijder/4-wiel-rijder.
Dat ene been los kan juist voor stabiliteit zorgen door het zo te bewegen dat je juist stabiel blijft.
Gewoon veel blijven oefenen. Het kost tijd. Zelfs voor een ervaren ligfietser.
Die 3 slagen worden er 5, dan 8 en zo ga je verder. Trek er gewoon een half jaar voor uit.
Een half jaar
Als ie gewoon een maatje vraagt om 'm een stukje te begeleiden door mee te lopen en 'm het evenwicht helpen te bewaren, heeft ie het binnen een kwartiertje het evenwicht wel te pakken. Eerst gewoon rechtop zitten, benen los. Daarna voorzichtig gaan liggen. Vooral om het evenwicht te vinden is hulp makkelijk. En dan is het heel fijn als je bekenden hebt met conditie die niet na 100m uitgeput zijn als ze een beetje moeten hardlopen. IK heb zo denk ik 3 mensen de roeifiets onder de knie leren te krijgen. Zij liggend, ik puffend en met hoge hartslag.
De rest is een kwestie van een uurtje en dan roetst ie al redelijk.