13-Jul-2024, 11:07 PM
Heb je ook een lichte heuvel in de buurt? Met wat snelheid en vaart wordt het allemaal wat makkelijker. Al is het alleen het sturen eerst. Zodat je de balans snapt dan voglt vanzelf het roeien. De twee belangrijkste tips: kijk ver weg en niet wat de benen doen. 2 probeer vooral ontspannen te blijven en of je dan ligt of half opzit en dan de slag maakt. Hij wordt vanzelf langer.
Ik weet nog mijn eerste ligfiets ervaring. Dat is echt wel wat anders dan fietsen. Zo anders dat ik vergat dat je zelfs remmen hebt en old school a la kind remt met de voeten op de grond.
3x heb ik iemand leren roeifietsen allen zonder ligfiets ervaring. Eerst 1 voet ingeklikt heuveltje af. Met alle drie na een kwartier een tochtje gedaan van 15 km.
Nu hadden elk van deze wel aanleg voor balans, kwamen of van het zeilen of van een motor dus misschien dat dat helpt.
Succes op het mooie apparaat.
Ik weet nog mijn eerste ligfiets ervaring. Dat is echt wel wat anders dan fietsen. Zo anders dat ik vergat dat je zelfs remmen hebt en old school a la kind remt met de voeten op de grond.
3x heb ik iemand leren roeifietsen allen zonder ligfiets ervaring. Eerst 1 voet ingeklikt heuveltje af. Met alle drie na een kwartier een tochtje gedaan van 15 km.
Nu hadden elk van deze wel aanleg voor balans, kwamen of van het zeilen of van een motor dus misschien dat dat helpt.
Succes op het mooie apparaat.
Pieter
Thys 209
m5 CHR met tailbag
carbon quest 790
Thys 209
m5 CHR met tailbag
carbon quest 790