14-Jul-2024, 06:58 PM
Ik ben met de kortere cranks mijn kleinste tandwiel kwijtgeraakt, en door instellingen werkt wat nu het kleinere blad is niet lekker.
Ik reed al meestal op het grote blad, (wat over gezet is) en schakel nu echt alleen maar terug bij lange of steile hellingen.
Mijn cadans is omhoog gegaan en ook trek ik sneller op nu.
Mijn gemiddelde snelheid is ook iets omhoog gegaan, hoewel niet veel daar mijn snelheid gebaseerd is op wat ik op de weg of het fietspad als veilig of prettig vind.
Ik denk dat andere tandwielen of cassettes afhankelijk is van hoe ver je aan je uitersten zit.
Ik reed al meestal op het grote blad, (wat over gezet is) en schakel nu echt alleen maar terug bij lange of steile hellingen.
Mijn cadans is omhoog gegaan en ook trek ik sneller op nu.
Mijn gemiddelde snelheid is ook iets omhoog gegaan, hoewel niet veel daar mijn snelheid gebaseerd is op wat ik op de weg of het fietspad als veilig of prettig vind.
Ik denk dat andere tandwielen of cassettes afhankelijk is van hoe ver je aan je uitersten zit.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)