17-Jul-2024, 06:31 PM
(17-Jul-2024, 06:09 PM)Hardloper schreef: Misschien is mederoeier iets minder voor de hand liggende keuze, aangezien ik mezelf nog geen roeier ben.
Maar wat voor modellen ligfietsen zijn het meest geschikt om de evenwicht onder de knie te krijgen?
Ik heb er nog even over nagedacht, maar ik zou voordat je nou nog een fiets gaat aanschaffen eerst maar eens uren gaan maken met de roeifiets.
Gewoon rechtopzittend met 1 voet ingeklikt korte slagen gaan maken. Houd de armslagkabel (die blauwe) strak en blijf er met de terugslag iets aan trekken. De terugslag doe je namelijk met je voeten. Je haalt dan de voetenslee weer terug naar je lichaam.
Daarna duw je de voetenslee weer weg met je ingeklikte voet en trek je rustig met je handen het stuur richting je borstkast.
Neem er de tijd voor. Luister niet naar mensen die zeggen dat je het na een half uurtje moet kunnen.
Gewoon ieder dag of om de dag een half uurtje gaan oefenen. Je moet vooral gaan wennen aan het gevoel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler