19-Jul-2024, 09:13 AM
Het zal ook liggen aan het huurbedrag. Als dat veel is kun je jezelf misschien beter over de verschillen heen zetten.
Ik had de Quest 34, glasvezel, 20" en tussen as.
Ik heb nu een carbon Strada 26" zonder de tussen as.
Er is duidelijk verschil maar die tussen as maakt naar mijn idee minder verschil dan mensen zeggen, het is de werkelijke versnellingen die het verschil maken.
Wat betreft het gewicht, ik rij vaak met boodschappen die meer wegen dan het verschil tussen de beide fietsen en ga daarmee ook over de bruggen over de snelweg, merk dan wel wat verschil met een lege fiets maar niet genoeg om het niet te doen.
Maak een proefrit met je normale dagelijkse bagage en zoek vergelijkbare hellingen.
Ik had de Quest 34, glasvezel, 20" en tussen as.
Ik heb nu een carbon Strada 26" zonder de tussen as.
Er is duidelijk verschil maar die tussen as maakt naar mijn idee minder verschil dan mensen zeggen, het is de werkelijke versnellingen die het verschil maken.
Wat betreft het gewicht, ik rij vaak met boodschappen die meer wegen dan het verschil tussen de beide fietsen en ga daarmee ook over de bruggen over de snelweg, merk dan wel wat verschil met een lege fiets maar niet genoeg om het niet te doen.
Maak een proefrit met je normale dagelijkse bagage en zoek vergelijkbare hellingen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)