19-Jul-2024, 11:29 PM
Goed punt, Bob! Met mooi weer kan het best lekker zijn niet in je zweetkist te zitten.
De genoemde M5 CHR is ook wel het neusje van de zalm qua open liggers, ook de M-racer is efficient, Nazca (Gaucho) en Challenge (Chamsin?) bouw(d)en efficiente fietsen. Cruzbike claimt ook "de snelste" te hebben. Ik vergeet er vast nog vele.
(19-Jul-2024, 10:02 PM)bucovaina schreef: Eerlijk gezegd, nog niet over nagedacht. Maar ik ken niets van open liggers en weet niet wat prijs kwaliteit een goed ligfiets is. Al weet ik ook niet of ik met een ligfiets op de baan zou rijden zoals met de velomobiel. Op de baan vind ik persoonlijk voor mijn traject veel veiliger dan op het fietspad, waar ik naar mijn mening minder gezien ga worden. Maar idd, misschien dan niet woon-werk maar als vervanging van korte ritjes of zo?Je zal met een tweewieler inderdaad veel meer op het fietspad rijden. Daardoor ben je direct ook een stuk langzamer terwijl Wim al heeft laten zien dat zijn M5 CHR weinig onderdoet voor zijn Milan SL onder de juiste omstandigheden. Ik zou niet direct zeggen "voor korte ritjes," wel meer voor mooi weer. Je hebt op een open ligger sneller last van koude en nattigheid, niet alleen in comfort maar ook in rendement.
De genoemde M5 CHR is ook wel het neusje van de zalm qua open liggers, ook de M-racer is efficient, Nazca (Gaucho) en Challenge (Chamsin?) bouw(d)en efficiente fietsen. Cruzbike claimt ook "de snelste" te hebben. Ik vergeet er vast nog vele.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course