20-Jul-2024, 07:19 AM
(20-Jul-2024, 12:45 AM)Martin van Mourik schreef: Als je via de Hollandse brug rijdt - richting Dronten neem ik aan - dan rij je dus van Velzen-Noord naar de Hollandse brug.Ik ga vanaf huis meteen naar de pont Velsen Noord - Velsen Zuid, rij langs de zuidzijde van het Noordzeekanaal en langs het westelijk havengebied, Westpoortweg, dan bij de AustraliëHavenweg rechts, tot het Brettenpad, net voor de Haarlemmerweg, hiermee kom je in een park gebied dat met wat kruisende wegen tot bijna Centraal Station doorloopt. Ik gebruik voor het laatste stukje meestal de navigatie, er zijn een paar routes. Dan zoek ik de IJ oever achter het Centraal Station, dat is de Ruijterkade, rechtdoor de Piet Heinkade, linksaf de Zeeburgerdijk op, Flevoparkweg, Westelijke Merwedekanaaldijk, dan op Muiden af via de Nesciobrug.
Via welke weg rij je dan door/om Amsterdam heen?
Fred, een van De Waterlandse Liggers gaat vanaf pont Buitenhuizen richting Halfweg, houdt dan ook aan op achter Centraal Station, en in plaats van de Nesciobrug pakt hij een volgende richting Muiden.
Of hij gaat bij de Hempont het Noordzeekanaal pas over, dat is in Zaandam en brengt je tot in de buurt van Station Sloterdijk.
Voor mij is de route door Beverwijk vervelend, en bij pont Velsen kan ik mijn vertrek tijd tot op de minuut regelen, nog geen 1,5 km van huis.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)