21-Jul-2024, 04:31 PM
Knap gedaan zo. Het is een hele klus maar je bent wel geslaagd. Van mijn vader heb ik geleerd dat na vast toch weer los komt. Meestal betekend los dan ook kapot. Dat holle stukje m8 aan de achtervork is maar dun en kan niet heel erg veel hebben. Vast is vast.
Wat je even kunt doen is die inbus in de wielkast weer losdraaien. Dan even voelen, de as moet bijna gelijk liggen met de naafhuls, een ietsje naar binnen. 1 mm, die buurt. Is het duidelijk meer, dan zit de vrijloop er niet lekker op.
Merk je dat de boel raar doet met schakelen, soms goed in de versnelling en dan een paar bochten verder ineens niet terwijl je niks hebt gedaan, of dat ie soms doortrapt met veel kracht zetten, dan zijn dat de "alarmlichtjes" die rood flitsend oplichten. Dan moet je zsm de boel controleren.
Het is denk ik wel een goed idee om na enige 100 km de boel nog even te checken, of alles nog lekker vast zit. 200-300 km.
Wat je even kunt doen is die inbus in de wielkast weer losdraaien. Dan even voelen, de as moet bijna gelijk liggen met de naafhuls, een ietsje naar binnen. 1 mm, die buurt. Is het duidelijk meer, dan zit de vrijloop er niet lekker op.
Merk je dat de boel raar doet met schakelen, soms goed in de versnelling en dan een paar bochten verder ineens niet terwijl je niks hebt gedaan, of dat ie soms doortrapt met veel kracht zetten, dan zijn dat de "alarmlichtjes" die rood flitsend oplichten. Dan moet je zsm de boel controleren.
Het is denk ik wel een goed idee om na enige 100 km de boel nog even te checken, of alles nog lekker vast zit. 200-300 km.