26-Jul-2024, 08:51 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Jul-2024, 08:52 AM door pieterz.)
Zo te zien heb jij nog een van kunststof. Vermoed dat die van 45 euro van aluminium/staal is. 10 jaar geleden had ik een kunststof maar daar kreeg ik net als jij binnen half jaar een gleuf in. Destijds een alu laten draaien bij een metaalboer kwam uiteindelijk ook een sleufje in na een jaar. Toen had Derk inmiddels stalen/metalen als en deze erop gezet. Deze heeft bij mij denk 8 jaar gedaan afgelopen voorjaar vervangen omdat er zelfs in de metalen variant weer een gleuf was gekomen. Achteraf vond ik het al zo zwaar roetsen maar de lagertjes zaten vast.
Als gleufje te diep wordt zorgt deze ervoor dat de aandrijfkabel eraf loopt. Daar heb je geen zin in.
Zelf denk ik dat personen met lange benen er meer last van hebben omdat de slag langer is de boegspriet iets omhoog loopt en daardoor tot een zwaarder verzet de tussen rol gebruikt wordt.
Als gleufje te diep wordt zorgt deze ervoor dat de aandrijfkabel eraf loopt. Daar heb je geen zin in.
Zelf denk ik dat personen met lange benen er meer last van hebben omdat de slag langer is de boegspriet iets omhoog loopt en daardoor tot een zwaarder verzet de tussen rol gebruikt wordt.
Pieter
Thys 209
m5 CHR met tailbag
carbon quest 790
Thys 209
m5 CHR met tailbag
carbon quest 790