26-Jul-2024, 01:59 PM
(26-Jul-2024, 12:08 PM)Hardloper schreef: Ik was gisteren voor het slapen gaan even lezen over paar vroegere wedstrijden. Ver voor dat ik ligfietsen bezig was. Welke namen duiken op : Ymte, Allard, Bram & Thijs. Welke NL ligfiets ontwerpers weet ik zo: juist deze 4. Alleen met Bram nooit gesproken. Lijkt wel of ze een ligfietsen hebben ontwikkeld hoe ze de andere proberen de loef af te steken en daarna hun kennis met ons delen als fiets die ze te koop aanboden.
Echter ik kan geen Ferrari / Red Bull etc racewagen kopen. Zij verkopen dat model niet .
Deze 4 ontwerpers zijn gewoon jarenlang bezig geweest met het ontwikkelen, nadenken, ontwerpen, verbeteren, nog meer nadenken en nog meer ontwikkelen en verbeteren van hun ligfiets (Bram), roeifiets (Derk) en velomobiel (Ymte, Allert en Theo).
"De loef afsteken" vind ik geen uitspraak die bij deze mannen past. Het waren/zijn pioniers en ze hadden/hebben lef en moed om dat wat ze bedacht hadden uit te voeren.
Die laatste zin over Ferrari en Red Bull begrijp ik niet. Misschien nog een nachtje over slapen?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler