28-Jul-2024, 08:41 PM
(28-Jul-2024, 05:20 PM)Jeroen S schreef: Tja, de famueze Bioshift optie. Rechtop gaan zitten, stuurtje ook rechtop en dan blijven trappen en met 1 hand het kettingbuisje de goede kant op duwen. Kan wel, maar is niet aan te raden als je je aandacht ook bij ander verkeer en of de weg wilt houden.
Een triple heeft drie bladen, meestal is de linkse de meest kleine, dan een iets grotere en dan de grootste. Ik vermoed dat jou kleinste blad niet in het midden zit?
Waarschijnlijk gebeurt dit automatische schakelen omdat de kettinglijn niet klopt, de kettingrol en of het kettingbuisje zit wat te ver naar het midden. Kijk eens of je daar wat mee kunt. Meet na vanuit het midden. Moet bij het blad en bij de rol ongeveer hetzelfde zijn.
Een derailleurmastje knutselen op een Alleweder is te doen. Heb je een vierkante trapas buis van 40x40mm, dan heefft dutchbikebits wel iets daarvoor. Mogelijk zit die optie ook al op de kunststof trapasbehuizing, dat zwarte blok. Dan zou daar een sleufje in moeten zitten van uit het hoofd 10mm, 8mm zou ook kunnen. https://www.dutchbikebits.com/recumbent-...ket-holder
Heb je een grote alu doos waaraan de trapas vast zit met popnagels, dan wordt het lastiger. Dat krijg ik zo niet uitgelegd in een kort berichtje.
De triple bij mij is dus echt raar, het kleinste blad zit in het midden. Zal eens kijken of ik deze kan wisselen.
Dank voor de ketting lijn tip ga ik checken en dutchbike kits ook.
Heb een vierkante trapas buis, dus ga gelijk ook even de plastic blok bekijken.