28-Jul-2024, 11:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Jul-2024, 11:49 PM door ZoefZoef.)
(28-Jul-2024, 09:22 AM)Wim -de roetsende schreef:(28-Jul-2024, 07:55 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb redelijk recent een vergelijkbare fiets gezien wel in gebruik bij de eigenaar.
Die vertelde dat hij het schakelen van de fiets niet handig had gevonden en er een standaard fiets achter derailleur op gezet had, met alles wat daarbij hoort.
Hij fietst er dagelijks op.
Derk heeft ook Roeifietsen gebouwd met een gewone fietsachterderailleur.
Paul de Weert heeft ooit een patent aangevraagd. Daardoor vond hij dat Derk niet verder mocht gaan met het ontwerpen en bouwen van Roeifietsen.
Beetje raar en onduidelijk verhaal. Uiteindelijk is Derk met zijn ontwikkelingen heel succesvol geworden en is Paul vooral nog een herinnering.
ZoefZoef, hoe weet jij zo zeker dat dit er eentje van Paul de Weert is?
Dat weet ik dus niet zeker, maar ik dacht dat de rode de eerste waren en dat die van de hand van Paul de Weert was.
Degene die hierboven gelinkt wordt, heeft een sticker van Derk F. Thijs, maar degene hieronder.. die heeft er eentje van Paul de Weert.
Deze staat op facebook te koop in de Roets-facebookgroep.
Maar goed, nu ga ik ook twijfelen want zeker weten doe ik het absoluut niet. Wellicht samen met Derk ontworpen, of misschien was ie een verkooppunt?
Nu ik de foto's beter bekijk, heb ik zo'n zelfde achtige roeifiets ook gezien in een trike-versie. De persoon van die mijn 209 overnam een paar jaar terug, die had een rode trike-roeifiets met een -in mijn herinnering- voetenslee die erg hierop lijkt. Even kijken of ik die nog kan terugvinden in mn mail, want ik heb daar een foto ergens van.