(28-Jul-2024, 12:35 PM)Willeke_IGKT schreef: Welkom Richard,Ik verwacht van alles, dus slechte wegen moet mogelijk zijn
Verwacht je het meeste redelijke wegen te gaan befietsen of is off road, en slecht wegdek, meer jou verwachting. Of in tweewieler termen, ga jij eerder voor een racefiets of meer voor een mountainbike?
(28-Jul-2024, 12:35 PM)Willeke_IGKT schreef: Welkom Richard,
Verwacht je het meeste redelijke wegen te gaan befietsen of is off road, en slecht wegdek, meer jou verwachting. Of in tweewieler termen, ga jij eerder voor een racefiets of meer voor een mountainbike?
(28-Jul-2024, 05:35 PM)Jeroen S schreef: Met hersenletsel en evenwichtsproblemen kan een trike een oplossing zijn. Als je daarbij ook nog wat motorische beperkingen hebt opgelopen, zul je daar mogelijk ook rekening mee moeten houden. Omdat Trikes erg laag bij de grond kunnen zijn, en er onderdelen in de weg zitten, kan opstaan en gaan zitten mogelijk lastig zijn. Er zijn diverse hulpstukken leverbaar die daarbij kunnen helpen. Denk aan het opstaan uit zo'n lage tuin/strandstoel. Lukt dat nog probleemloos?Ik zelf denk aan een fiets met 2 wielen voor, omdat het me stabieler lijkt , zeker op slechte wegen. Ik ben fysiek nog sterk en flexibel, dus bijv zo een trike van ICE zou ik wel aan kunnen. Het is voor mij nog kijken of het met ondersteuning moet, vandaar dat ik eerst een paar dagen zou willen proberen hoe dat gaat.
Er zijn in Nederland diverse merken, bedrijven die speciaal voor de revalidatie markt bouwen. Van Raam, ergens bij Haarle, Nijverdal ergens zit er nog 1. Heb hier te beperkt internet om uitgebreid te zoeken, maar ze zijn er. Marc Burgers van Ace Winterswijk heeft veel staan, en je kunt er proefrijden. Wel is het raadzaam daarvoor een afspraak te maken.
Ik zou zeggen dat de van Raam's beter passen bij wat forsere beperkingen, minder snelheid en andere zijn dan weer veel sneller Ice Hp Velotechnik, . Maar als je daar door de beperking niet op of af komt, dan wordt het toch lastig. Met driewielen is omvallen lastiger, maar het kan zeker wel. Ook komen er best wel krachten vrij in vlot gereden bochten, waar je wel op bedacht moet zijn. Verder kan het zijn dat iets de eerste keer nog lastig gaat, maar met enige oefening wel te doen is. Haak niet te snel af als het de eerste keer niet lukt.
Je zou niet de eerste zijn die zo toch weer op eigen kracht mobiel wordt.
(29-Jul-2024, 11:25 AM)365cycle schreef: Welkom Richard!
Kan je iets meer zeggen over welke beperkingen je precies hebt, en hoe je je trike precies wil gebruiken? Zijn er oude ritten die je kan delen bijvoorbeeld? PolarSteps?
Dan kunnen wij je wel de juiste kant uit "duwen"
Beperkingen is voor t fietsen vooral t evenwicht en dat mn evenwicht nog veel slechter word als ik vermoeid raakt.. ik heb nog meer beperkingen, maar nvt op fietsen ;-) Ritten delen kan ik niet, deed nooit aan polar steps.. maar fietste bijv naar spanje of gewoon Europa rond.. naar Polen, dan rechtsaf tot Kroatië en dan via Spanje terug naar NL.. ik deed eigenlijk maar wat en dat vond ik juist leuk. Het ging me om de vrijheid en die probeer ik op deze manier terug te vinden
(29-Jul-2024, 12:23 PM)Jeroen S schreef: Oh, het toekomstig gebruik speelt ook wel een rol. De infrastructuur daar in de Pyreneën is toch een stukje anders als in Nederland. Afhankelijk van hoe het er daar uitziet, is snelheid op de vlakke weg mogelijk veel minder relevant als bijvoorbeeld 2 wiel aandrijving op een gravelpaadje berg op.
Bedoel je daarmee dat je makkelijker een berg opkomt met 2 wielen achter?