30-Jul-2024, 09:39 PM
Vandaag wat problemen tijdens de testrit met de ketting van de 20" Quest gehad maar 's middags door Oeter gedepanneerd geweest. De terug rit ging dus wel zoals voorzien. Hoewel die 20" Quest erg comfortabel reed tegenover de Carbon Quest en hij veel stiller reed, vind ik hem toch echt veel te traag. Surprise, surprise, I know, maar the proof of the pudding is in the eating. Ook halverwege de thuisrit begonnen de knieën ook nog zeer te doen. Dan is de fun er wel af. Ook reed ik 1u20 naar huis terwijl dat anders rond de 1u10 zit. PR nét onder het uur, maar dat hou ik voorlopig geen 2 dagen vol dus telt niet echt helemaal. Op mijn heen rit naar het werk, zit ik normaal op 1u20 (bergop) dus ik zou er minstens ook nog 10 minuten bij moeten tellen, waarschijnlijk meer.
Dus ja wat dan? Want ik zit met de huur van de Carbon Quest die zou doorlopen tot de QV geleverd wordt.
Wel, [insert tromgeroffel] [insert bombshell] ik heb de QV gelaten voor wat hij is en geannuleerd. Ergens met spijt in het hart want ik vind het een hele leuke VM maar ik moet het zeggen zoals het is, ik ben niet de sterkste rijder. De QV is nog zwaarder dan de 20" Quest waar ik nu mee reed en dat was al serieus trappen vond ik persoonlijk. Ik vermoed dat ik ook met de QV minder snel ga zijn dan met de Carbon Quest. Om er dan toch maar vast te houden aan een QV en een motor in te laten bouwen om dat gewicht en gebrek aan power te compenseren, voelt niet juist aan.
Het wordt dus een Bűlk[einde tromgeroffel]. Hoewel ik nog ergens moeite heb met het idee van de QV los te laten (ik zag het zo voor me met de kleinste achterin, snif ?), weet ik dat ik blijer ga worden van de Būlk omdat ik hem 95% van de tijd voor woon-werk ga gebruiken zonder passagier, zware belading en op de baan wil kunnen rijden zonder teveel het verkeer op te houden. Het besef is toch gekomen dat een Bűlk dan een logischere keuze is. De kinderen moete 's morgens ook naar school dus dat doe ik dan met de fietskar en die laat ik achter aan de schoolpoort om dan in volle efficiëntie verder te knallen naar het werk.
En misschien nog een leuke bijkomstigheid, het is een stock Bulk, dus hij staat al bij velo-cars. De papierwinkel voor de leasing moet nog in orde worden gebracht en zo, dan klaar zetten en afhalen. Niks wachten tot eind september/december. Dus ik vermoed dat als het echt mee zit, dat ik hem volgende week al kan hebben.
En wie weet, over 3 jaar loopt de lease van mijn Bűlk af. Tegen dan zijn mijn benen misschien in omtrek verdubbeld, lease ik een nieuwe en ruil ik de Bűlk voor een verlengde QV
Dus ja wat dan? Want ik zit met de huur van de Carbon Quest die zou doorlopen tot de QV geleverd wordt.
Wel, [insert tromgeroffel] [insert bombshell] ik heb de QV gelaten voor wat hij is en geannuleerd. Ergens met spijt in het hart want ik vind het een hele leuke VM maar ik moet het zeggen zoals het is, ik ben niet de sterkste rijder. De QV is nog zwaarder dan de 20" Quest waar ik nu mee reed en dat was al serieus trappen vond ik persoonlijk. Ik vermoed dat ik ook met de QV minder snel ga zijn dan met de Carbon Quest. Om er dan toch maar vast te houden aan een QV en een motor in te laten bouwen om dat gewicht en gebrek aan power te compenseren, voelt niet juist aan.
Het wordt dus een Bűlk[einde tromgeroffel]. Hoewel ik nog ergens moeite heb met het idee van de QV los te laten (ik zag het zo voor me met de kleinste achterin, snif ?), weet ik dat ik blijer ga worden van de Būlk omdat ik hem 95% van de tijd voor woon-werk ga gebruiken zonder passagier, zware belading en op de baan wil kunnen rijden zonder teveel het verkeer op te houden. Het besef is toch gekomen dat een Bűlk dan een logischere keuze is. De kinderen moete 's morgens ook naar school dus dat doe ik dan met de fietskar en die laat ik achter aan de schoolpoort om dan in volle efficiëntie verder te knallen naar het werk.
En misschien nog een leuke bijkomstigheid, het is een stock Bulk, dus hij staat al bij velo-cars. De papierwinkel voor de leasing moet nog in orde worden gebracht en zo, dan klaar zetten en afhalen. Niks wachten tot eind september/december. Dus ik vermoed dat als het echt mee zit, dat ik hem volgende week al kan hebben.
En wie weet, over 3 jaar loopt de lease van mijn Bűlk af. Tegen dan zijn mijn benen misschien in omtrek verdubbeld, lease ik een nieuwe en ruil ik de Bűlk voor een verlengde QV