02-Aug-2024, 10:22 PM
Eigenlijk had ik in december al eens een aardig stukje over de NS willen schrijven. Maar omdat ik toen in totaal meer dan 10 uur vertraging had op 18 treinreizen, heb ik daar toen maar vanaf gezien.
Maar deze zomer heb ik weer een schaaktoernooi gespeeld in Amsterdam, en heb dus weer 18 reizen gemaakt, en de vertraging viel dit keer erg mee. In totaal ongeveer een kwartier, geloof ik.
Wat wel een dingetje was, was dat de treinen soms erg vol waren. Omdat ik niet lang kan staan, is dat wel lastig. Maar over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk, en bieden mij vrijwillig hun zitplaats aan. Eén keer ben ik maar in de eerste klas gaan zitten, omdat dat de enige plek was waar je nog kon zitten. Dat ziet er wel heel vreemd uit. Een overvolle trein met veel lege zitplaatsen. Ik dacht eigenlijk dat dit niet meer van deze tijd was, maar daarin vergiste ik mij dus. Enfin, ik was wel bereid een boete te riskeren.
Ook de informatievoorziening is vaak niet erg coherent. Er zijn zeven bronnen waar je informatie kunt halen over de treinreis, en soms verschillen ze alle zeven van elkaar. Bovendien zien ze er niet tegenop om een half uur voor je reis de informatie te veranderen, zodat je er niets aan hebt dit thuis van tevoren op te zoeken. Daar staat tegenover dat ik inmiddels wat meer ervaring heb met treinreizen, zodat ik vaak wel een educated guess kan doen.
Wat heeft dit met ligfietsen te maken? Voor mij heel veel.
Toen ik besloot geen nieuwe auto meer te kopen ten gunste van een ligfiets, waren er een aantal ritten waar ik geen oplossing voor had. Een aantal keer per jaar doe ik mee aan een schaaktoernooi ergens in den lande, en dat is voor mij te ver om met een ligfiets te rijden. Maar dankzij de NS hoef ik voor die ritten geen auto aan te schaffen.
Hoera, hoera, hoera!
Maar deze zomer heb ik weer een schaaktoernooi gespeeld in Amsterdam, en heb dus weer 18 reizen gemaakt, en de vertraging viel dit keer erg mee. In totaal ongeveer een kwartier, geloof ik.
Wat wel een dingetje was, was dat de treinen soms erg vol waren. Omdat ik niet lang kan staan, is dat wel lastig. Maar over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk, en bieden mij vrijwillig hun zitplaats aan. Eén keer ben ik maar in de eerste klas gaan zitten, omdat dat de enige plek was waar je nog kon zitten. Dat ziet er wel heel vreemd uit. Een overvolle trein met veel lege zitplaatsen. Ik dacht eigenlijk dat dit niet meer van deze tijd was, maar daarin vergiste ik mij dus. Enfin, ik was wel bereid een boete te riskeren.
Ook de informatievoorziening is vaak niet erg coherent. Er zijn zeven bronnen waar je informatie kunt halen over de treinreis, en soms verschillen ze alle zeven van elkaar. Bovendien zien ze er niet tegenop om een half uur voor je reis de informatie te veranderen, zodat je er niets aan hebt dit thuis van tevoren op te zoeken. Daar staat tegenover dat ik inmiddels wat meer ervaring heb met treinreizen, zodat ik vaak wel een educated guess kan doen.
Wat heeft dit met ligfietsen te maken? Voor mij heel veel.
Toen ik besloot geen nieuwe auto meer te kopen ten gunste van een ligfiets, waren er een aantal ritten waar ik geen oplossing voor had. Een aantal keer per jaar doe ik mee aan een schaaktoernooi ergens in den lande, en dat is voor mij te ver om met een ligfiets te rijden. Maar dankzij de NS hoef ik voor die ritten geen auto aan te schaffen.
Hoera, hoera, hoera!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan