10-Aug-2024, 10:41 AM
Deze punt heeft een tamelijk rechthoekige vorm, zou je hem lager monteren dan kantelt de punt achterover. Dan vangt de onderkant aan de achterzijde extra wind, omdat die dan lager zit als de onderkant aan de voorzijde. De M5 punt heeft meer taper.
Mijn ervaring met de m5 "race" punt en de Henry Barth/Optima puntjes is dat het inderdaad wel scheelt maar pas vanaf ongeveer 30 km/h. Bij die puntjes vallen je schouders erin, sluit allemaal heel mooi aan op schouderbreedte. Dat is bij deze toch iets minder strak allemaal, de punt is vermoedelijk echt een stukje smaller als de schouders van de rijder, en de punt is minder hoog, de hele onderkant van de stoel, achterbrug e.d. is open. 10% winst zou me zeer verbazen, maar slechter wordt de luchtweerstand er niet van.
Mijn ervaring met de m5 "race" punt en de Henry Barth/Optima puntjes is dat het inderdaad wel scheelt maar pas vanaf ongeveer 30 km/h. Bij die puntjes vallen je schouders erin, sluit allemaal heel mooi aan op schouderbreedte. Dat is bij deze toch iets minder strak allemaal, de punt is vermoedelijk echt een stukje smaller als de schouders van de rijder, en de punt is minder hoog, de hele onderkant van de stoel, achterbrug e.d. is open. 10% winst zou me zeer verbazen, maar slechter wordt de luchtweerstand er niet van.