12-Aug-2024, 10:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Aug-2024, 10:23 PM door Arend-Jan.)
(12-Aug-2024, 04:37 PM)Hardloper schreef: Even serieus, door heel de ontwikkelingen van de QV. Dat het misschien nooit meer in productie komt, gaat mijn QV echt niet weg. Voor de vakanties waar ik van houd, dus ook lekker de bergen in. En dan rugzak op de rug en lekker rondtrekken. Dat is niet iets wat zo makkelijk gaat met een Buelk / Tuna / Milan GT / Snoek L etc. Want hoe stop ik mijn rugzak weg. En alle andere bagage die ik mee wil nemen.QV is heel praktisch, maar je kan met een Milan GT ook echt prima op fietskampeervakantie hoor, been there done that.
Past veel meer in dan je zou denken. Je moet wel een beetje puzzelen en nee een enorme bungalowtent gaat niet lukken haha
Maar een tentje, en ook basic kook spulletjes en zelfs een stoeltje en klein tafeltje kreeg ik prima mee. Had wel de optionele bagagevakken voor de voorwielen.
Nu met de QV op pad, met dochter, dus slaapspullen voor twee, en twee stoeltjes, en wat speelgoed/knutselspullen, het kan allemaal mee, maar je moet wel van Tetris houden
(12-Aug-2024, 07:32 PM)bucovaina schreef: Ik denk dat je dat geval per geval kan beoordelen. In mij geval is het 90% om de kinderen op school af te zetten. 35m onze straat, dan doodlopende straat. Dan enkel fietspad tussen de velden waar geen auto's komen. Dan fietsstraat en daar is de school al. Kan er wat gebeuren. Ja. Maar de kans lijkt me minimaal.
Ik zou nooit richting de 35mk/h gaan met de kar erachter en de kar laat ik ook achter aan de schoolpoort en ik ga dan verder naar het werk zonder fietskar.
Tsja kind op schoot kan op zo'n minimale afstand misschien wel. Voor mij is het 8km naar haar basisschool (en dan 30km door naar kantoor), dat is andere koek..