16-Aug-2024, 10:25 AM
Zoals al even in de 'Vandaag ben ik blij omdat...' gemeld, is het zover: het project is afgerond en ik fiets inmiddels rond in Q501!!
Ter afsluiting van dit projectdraadje nog even kort een samenvatting van alles wat ik gedaan heb:
Electra:
Body
https://postimg.cc/gallery/49D3pSj
Ter afsluiting van dit projectdraadje nog even kort een samenvatting van alles wat ik gedaan heb:
Electra:
- Compleet nieuwe verlichting: 2 koplampen (met grootlicht, schakelbaar op het stuur), dagrijverlichting/knippers vóór combilampjes bij de spiegels, 3-in-1 combi achterlampjes. Benodigde bedrading aangelegd/verlegd. Alle oude ledjes eruit gesloopt.
- 6v naar 12v: accubakje gemaakt voor onder de stoel met daarin 2 accu's, beide aangesloten en schakelbaar op het dashboard zodat van accu 1 naar accu 2 wisselen met een druk op de knop kan.
- Voltmeter op het dashboard
- Nieuwe claxon, want de 6v claxon bij 12v was wel erg hysterisch
Body
- Gaten oude ledjes allemaal dichtgemaakt
- oneffenheden geëgaliseerd
- Lakken: 2 lagen 2 componentenlak per kleur erop gerold (veel beter gelukt dan toen ik Q229 overgelakt heb ;-))
- Bafang motor eruit gehaald
- Nieuwe cranks (155mm) en trapas
- Ovaal voorblad van Q229 overgezet (ik vind dat echt veel lekkerder fietsen.)
- Nieuwe shifters op het stuur (duimshifters, dus nooit meer niet kunnen schakelen door mijn kleffe zweethandjes ;-))
- Versnellingskabels (binnen en buiten) vernieuwd
- Het lakken van de spiegelkapjes is niet netjes geworden: ik denk dat ik maar een paar nieuwe ga bestellen bij Velomobiel.nl ;-)
- De boven- en onderschaal zitten nog altijd niet helemaal lekker uitgelijnd op elkaar. De fiets is bij de vorige eigenaar flink gecrasht en het lukte mij alleen niet om die schalen netjes strak op elkaar te krijgen. Ik denk dat een keer met 2 man het nog iets beter moet kunnen (de een de schalen onder druk netjes op elkaar houden, de andere nieuwe gaten boren voor de boutjes en erin zetten).
https://postimg.cc/gallery/49D3pSj
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt