23-Sep-2018, 10:14 AM
(22-Sep-2018, 07:45 PM)ErikvanD schreef: En een paar mm is eenvoudig uit je velg te stellen hoor, daar hoef je echt geen nieuw wiel voor! Een spaaksleutel is veel goedkoper
Helemaal mee eens. Een slag van een paar mm wegwerken is zo gebeurd. Even kijken waar de slag zit, die plek markeren met bijv isolatietape. Vervolgens de spaken rondom dat punt aan de 'bergkant' een kwart tot halve slag losser zetten en aan de andere kant vaster. Wiel weer even ronddraaien om het resultaat te bekijken. Dit herhalen net zolang tot de velg zonder slag ronddraait.
Is enkel wel de vraag wat voor velgen je in je M5 hebt zitten. Als het van die hoge aerovelgend zijn waar M5 zo verzot op is, dan gaat het met een spaaksleutel niet lukken omdat de spaaknippels dan verzonken zijn in je velg. Dan moet je je band en velglint eraf halen en dan met een hexagon schroevendraaier de spaken stellen. Dan ben je dus wel wat langer bezig. Bovendien zijn dit meestal wielen met minder spaken en dan is het stellen wel wat lastiger dan een wiel dat traditioneel gespaakt is.
Succes.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava