23-Sep-2018, 11:54 AM
ik had een prachtige M5 shockproof, met een slag in beide wielen, als gevolg van spaakbreuk.
Dat was op zich niet vreemd, de fiets was tenslotte al behoorlijk bejaard.
Het achterwiel is volledig nieuw gespaakt bij Maia in Dordrecht, maar ook toen bleef er een kleine slag zichtbaar.
Daar werd mij verteld dat dit soort velgen van zichzelf al super stijf zijn, en met zo weinig spaken nauwelijks mogelijkheden bieden om slagen te corrigeren.
Je kunt het proberen, maar daarvoor moeten de spaken zo hoog worden belast dat breuk van nieuwe spaken een groot risico blijft.
Nieuwe wielen waren dus de enige optie, maar na veel speuren heb ik het opgegeven, want een ander soort velgen vond ik niet passen bij deze prachtige fiets en bracht teveel kosten met zich mee.
Met spijt heb ik mijn fiets toen verkocht.
Dat was op zich niet vreemd, de fiets was tenslotte al behoorlijk bejaard.
Het achterwiel is volledig nieuw gespaakt bij Maia in Dordrecht, maar ook toen bleef er een kleine slag zichtbaar.
Daar werd mij verteld dat dit soort velgen van zichzelf al super stijf zijn, en met zo weinig spaken nauwelijks mogelijkheden bieden om slagen te corrigeren.
Je kunt het proberen, maar daarvoor moeten de spaken zo hoog worden belast dat breuk van nieuwe spaken een groot risico blijft.
Nieuwe wielen waren dus de enige optie, maar na veel speuren heb ik het opgegeven, want een ander soort velgen vond ik niet passen bij deze prachtige fiets en bracht teveel kosten met zich mee.
Met spijt heb ik mijn fiets toen verkocht.