(25-Aug-2024, 08:45 PM)ZoefZoef schreef: Het ongeluk zelf niet: je ziet de slagboom of niet en daar maakt zo'n halo geen verschil in.
De fatale afloop van het ongeluk had er waarschijnlijk niet geweest met deze halo. In die zin is dus zeker wel een nuttig accesoire. Het zal eventueel letsel behoorlijk verminderen, daar ben ik wel van overtuigd eigenlijk.
Maar als je ermee omgekeerd in een sloot terecht komt.. dan heb je een probleem vrees ik, tenzij ze daar ook een oplossing voor hebben bedacht.
Denk ik ook. Op het Duitse forum heb ik de ICB Halo nieuws link gepost. Met ook daar interessante reacties. Zoals wat als het hoofd tussen de spijlen naar voren komt.
Op zijn kop in een sloot heb je door de V-vorm van de sloot sowieso een probleem. Met en zonder dak. Wellicht dat de Halo juist mooi een gap creëert waardoor ontsnappen makkelijker mogelijk is? Bij een oud collega was omgekeerd de motorfiets boven op 'm al voldoende dat ie het niet meer na heeft kunnen vertellen. Wij hebben gelukkig een grote muts achterop de velomobiel.