Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slechtste weg om te fietsen die je bent tegengekomen
#1
Het lijkt me leuk / interessant om het onderwerp van meest slechte wegen of paden om te fietsen die je bent tegengekomen bij je fietstochten naar voren te brengen. Ik bedoel hier niet direct vage bospaadjes mee waar je eigenlijk gewandeld moet worden. Maar wegen of paden die ook echt bedoeld zijn om er met de fiets overheen te gaan, bijvoorbeeld omdat de weg of pad deel uitmaakt van een fietsroute. Misschien om te kunnen voorkomen, maar nog leuker je er gewoon over te kunnen verbazen!

Mijn meeste slechte weg was tot nu toe altijd de Neerveldstraat bij Cuijck. Hier valt er nog niet echt wat aan te zien: https://www.google.com/maps/@51.7203663,...FQAw%3D%3D. Maar later raakt de weg bezaaid met grote keien waar je echt met grote concentratie omheen moet slalommen om niet te hoeven vallen.

Maar sinds gisteren heb ik een nieuw dieptepunt gevonden!

Het betreft de Stationsweg in Sint-Martins-Voeren in Waals België, net ten zuiden van de grens met Nederland in Zuid-Limburg. Dit is een officiële fietsroute die ik gisteren probeerde te volgens. Helaas laat Google Maps nog een oude situatie zien, namelijk: https://www.google.com/maps/@50.7468492,...FQAw%3D%3D. Maar ook daar liggen al aardig grote joekels van stenen tussen het zand door (het meest oostelijke deel van dit weggetje is nog zoals Google Maps hier laat zien, dus ik weet hoe rot ook dit stukje moet zijn om te fietsen). Maar wat ze blijkbaar recent aan toegevoegd hebben precies hier aan het begin van de weg aan westelijke zijde (en hier helaas nog niet te zien is) is een hele dikke laag van stenen van 5 tot 10 centimeter groot die ze over de volledige breedte van het paadjes hebben uitgestort. Het type steen dat ze ook tussen de spoorbielzen strooien. En lichtelijk overdreven precies zo'n dikke laag van stenen om overheen te fietsen.

Ik heb dat paadje maar een kilometer lang gelopen. En zelfs dat was een lastig taakje met die stenen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Slechtste weg om te fietsen die je bent tegengekomen - door Lopopodium - 28-Aug-2024, 10:42 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Parkeerhoes voor Quest XS
Omdat mn QuestXS een...ZoefZoef — 06:11 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Ik heb nog nooit...ZoefZoef — 06:07 PM
Lezyne solutie droogt niet?
Nou, dat viel dus te...Roepers — 05:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Google Maps is er ...ZoefZoef — 05:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een carbon stoel k...365cycle — 05:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Google Maps is er to...365cycle — 05:23 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Van ligfietsen ken i...bucovaina — 04:02 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...datakneder — 03:04 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer is...Lopopodium — 02:47 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...omdat ik een kwar...datakneder — 02:43 PM
hurricane brake studs
Als je 't wil tig-la...martinus — 02:36 PM
hurricane brake studs
Zilverkleurig hard...Boyd Maduro — 02:21 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...omdat de inschrij...Boyd Maduro — 02:16 PM
hurricane brake studs
Zilverkleurig hard g...martinus — 02:16 PM
Bandenkeuze QuestXS
Het achterwiel i...ZoefZoef — 02:12 PM
Bandenkeuze QuestXS
Het achterwiel is ...Raymond — 01:57 PM
Bandenkeuze QuestXS
Ik had GoCycles ...Boyd Maduro — 01:43 PM