Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar rijden in deze verkeerssituatie
#8
Deze in Geleen pak ik linksom via het fietspad zodat ik niet door de taxus heen hoef te kijken om te zien wat er afkomt. Een kort stukje door de berm steken na de rotonde en ik rijd weer legaal rechts. Deze week heb ik voor een keer de rijbaan gebruikt tot net voorbij de rotonde, gaat bij rustig verkeer ook wel maar heeft weinig toegevoegde waarde buiten dat je dan geen overtreding maakt. Meestal is het er behoorlijk tot zeer druk. Vanuit het standpunt van deze link moet ik de weg naar links hebben om naar huis te rijden en kom ik af van waar de camera staat (maar dan op het fietspad). De weg is binnen de bebouwde kom.

Deze in Peer (België): via de rijbaan. Fietsers moeten voorrang geven op deze rotonde en het fietspad heeft vervelende, scherpe knikken terwijl de heg het overzicht dan toch wat verstoort (niet zo erg als in Geleen). Dan moet je minstens afremmen tot 15 km/h om het veilig te kunnen doen. Op de rijbaan heb ik genoeg overzicht om te weten of er verkeer in aantocht is uit elke richting, is het vrij dan kan ik rond de 40 km/h aanhouden als het droog is (leuk om vrachtwagens af te schudden Big Grin ). Bij een auto van rechts vertraag ik ook, want het zou wel eens kunnen dat die te laat door heeft dat ik aankom (al enkele keren tegen gekomen, automobilisten kijken nu eenmaal te vluchtig om iets dat kleiner en snel is te zien aankomen in zo'n situatie) Toegelaten snelheid is hier 50 km/h.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Berichten in dit topic
Waar rijden in deze verkeerssituatie - door Hardloper - 30-Aug-2024, 06:46 PM
RE: Waar rijden in deze verkeerssituatie - door ZoefZoef - 30-Aug-2024, 07:33 PM
RE: Waar rijden in deze verkeerssituatie - door qv-tester - 30-Aug-2024, 09:49 PM
RE: Waar rijden in deze verkeerssituatie - door Jeroen S - 30-Aug-2024, 11:01 PM
RE: Waar rijden in deze verkeerssituatie - door Jeroen S - 01-Sep-2024, 08:25 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM