Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor fietsers: Nederland is beter dan Engeland
#6
Ik heb dit even voor je gecorrigeerd:
(30-Aug-2024, 03:34 PM)PieterTrapt schreef: Dit geeft, zonder overdrijven, een goed beeld van de sommige wegen in Engeland:

Jammer dat je foto's van het internet hebt geplukt om je betoog kracht bij te zetten en niet de moeite hebt genomen er zelf een paar te maken.

Hoewel ik veel van je observaties herken en genoeg te klagen heb over het verkeer en de wegeninfrastructuur in het VK, vind ik dat je Engeland als fietsland nogal tekort doet. Om te beginnen is het een fantastisch land als je van gravelbiken/ mountainbiken/ bikepacken houdt. Via de bridleways die je noemde kun je dagenlang fietsen zonder ook maar één keer een weg met auto's te hoeven delen. 

Als je liever op de weg fietst zul je merken dat sommige wegen inderdaad smal, hol en steil zijn, vooral in zuid Engeland, maar dat er ook mooie lange-afstandsfietsroutses zijn die bijvoorbeeld langs kanalen en over oude spoorlijnen (dank, meneer Beeching) lopen. Daarnaast zijn er veel moors, fells en plains met schitterende uitzichten, waar je zowel over paden kunt fietsen als op wegen (vaak zelfs met berm!). Het National Cycle Network is erg behulpzaam voor het plannen van mooie fietsroutes, als je wilt kom je ermee van Land's End (het meest zuidelijke puntje van Engeland) tot John o' Groats (de meest noordelijke punt van Schotland).

Ligfietsen op de weg doe ik zelf niet in het VK vanwege de matige wegen, het heuvelachtige landschap en het verkeer bij mij in de buurt, maar als ik in bijvoorbeeld het vlakke Norfolk zou wonen zou dat wellicht anders zijn.

Pieter, ik zou zeggen kom nog eens terug en neem een fiets mee zodat je Engeland als fietsland zelf kunt ervaren. Meer over fietsen in het VK hier.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , voodoo , Atrike


Berichten in dit topic
RE: Voor fietsers: Nederland is beter dan Engeland - door melle z - 31-Aug-2024, 10:44 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM