Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen!
#42
Toch worden er nog wel wat tadpoles en velomobielen verkocht.  Het aantal tweewielers is zelfs vergeleken met het aantal tadpoles laag.

Ik denk dat  een nieuwkomer op een tweewieler  meer moet wennen. Je fietst over het algemeen er zo op weg, maar voordat  je ontspannen op een tweewielligfiets zit dat duurt best wel een tijd. In die periode vallen de snelheden ook tegen.  Snel willen zijn en ontspannen op een ligfiets rijden zijn sowieso wat tegengesteld.

Ik heb mij daarom altijd wat verzet tegen de benadering van Bram Moens. Je hoeft helemaal niet snel, maak de ligfiets je eigen geniet van zijn rijeigenschappen. Merk hoe forse tegenwind toch duidelijk minder effect heeft. Probeer eens korte rondjes te draaien. Probeer tussen de hekjes te slalommen. Neem dat idiote smalle fietspad met die bruggetjes met een enkele leuning. Geniet van de ligfiets en het uitzicht en voel hoe de fiets je door het landschap heen draagt. 

Dit is eigenlijk mijn manier van ligfietsen. De meerwaarde van tweewielligfietsen boven de tadpoles en de velomobielen zit hem erin dat vele fietspaden alleen voor tweewielers zijn bedoeld en zelfs dan nog aan de smalle kant. En plat door de bocht gaan op een ligfiets is ook heerlijk.  

Wat een ook een factor zou kunnen zijn, is de vergrijzing. Ligfietsers uit de jaren negentig worden ouder en kiezen daarom voor een tadpole. Nieuwe generaties worden maar weinig geconfronteerd met  ligfietsen in het algemeen en tweewielers in het bijzonder. Vooral de velomobielen vallen op. Tweewielers zien ze toch erg weinig en waar kun je ze kopen?


Groet,

Marco
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - door Roepers - 03-Sep-2024, 09:03 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 47 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM