06-Sep-2024, 01:40 AM
(05-Sep-2024, 09:06 PM)Gideonaut schreef: DF staat voor Daniel Fenn, de ontwerper, nogal een uniek personage, niet te letterlijk nemen.Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Hij heeft ook weleens gezegd dat het voor "Das Fahrrad" staat, maar gezien het ding oorspronkelijk de werknaam stradaDF had en Daniel 'm ontworpen heeft als opvolger voor de Strada vind ik die naam ook waarschijnlijker.
(05-Sep-2024, 09:06 PM)Gideonaut schreef: En dat wiebelen is iets waar de oudere DF (de fiets) veel last van had, dat is met nieuwere modellen opgelost, tenminste ik heb een 2020 model DFXL en ik heb geen last van gewiebel, alleen bij harde wind vanaf de zijkant, andere leden hier hebben al last van wiebelen bij een normale hoeveelheid zijwind? er zijn HEEL veel meningen over de DF, het is nogal een controversieel dingetje, maar wel een goede "jack of all trades" velomobiel."Opgelost" is een groot woord. De DF heeft harde vering en het ontwerp van de wielophanging zorgt voor een scherp maar nerveus rijgedrag, dat is een producteigenschap. Met de nieuwe stuurplaten is het nerveuze er een stuk vanaf zonder dat er veel scherpte verloren gaat, al gaat ie wel zwaarder sturen. Als hij niet trefzeker aanvoelt kan het ook zijn dat het blokje onderaan de tiller versleten is, of de kogelkopjes in de ophanging, of dat er iets los zit.. onderhoud doet een hoop, maar een Milan/Bülk blijft een stuk rustiger en een Tuna ook.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.