11-Sep-2024, 10:50 AM
(11-Sep-2024, 12:12 AM)ZoefZoef schreef: De oplossing om een fatbike van de weg te krijgen is vrij simpel: geef deze fatbikes een eigen voertuigcategorie en verplicht een verzekering ervoor zoals dat nu ook het geval is voor andere motorvoertuigen. Hang er gewoon een verzekering aan van een paar honderd euro per jaar gebaseerd op leeftijd en het aantal fatbikes zal drastisch afnemen.Wat is een Fatbike? Geef de definitie eens?
Neem nu partydrugs wat ook door voornamelijk de jeugd als afnemer heeft. Zo gauw ze beschrijven molecuul combinatie Xa5p7 mag niet meer. Dan maken ze de variant Xa4p6 ofzo. Tada niet meer illegaal.
Dus wanneer je de banden maat neemt als parameter voor een fatbike, dan gaan ze er net eronder zitten. Ga je iets anders beschrijven, dan gaan ze het product zo aanpassen dat het net geen fatbike meer is.
Ik heb hier weleens gehad over iemand die een speedelec heeft die ik ken, die heeft hem ondertussen ingeruild voor een E-Bike. Die E-Bike is zo gebouwd met alle componenten en frame etc, dat het zo met aanpassingen toegelaten kan worden als speedelec. Deze heeft alleen geen grote banden. Maar zo gauw de banden maat het probleem gaan vormen om niet als fatbike te worden bestempeld. Dan gaat de rijke jeugd op deze E-Bikes rijden en gaan ze die opvoeren (De Ebike kost meer dan x Fatbikes samen). Het grote probleem is denk ik, de jeugd wil gewoon geen helm op en ze willen veel sneller vooruit op veel minder energie. Dus in die zin zou de ligfiets meer jeugd moeten kunnen trekken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.