Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen!
#60
Hee welkom Bianca!

Die Challenge Focus... ik heb er ook één, een Sport, en met al die vering is het echt de comfortabelste ligfiets die ik heb. Heb jij de Sport (vanaf de zitting naar de trappers rechte lijn in het frame) of de Comfort (met de knik omlaag in de buis)?
De mijne is dus niet alleen comfortabel, als het moet kan je er ook nog behoorlijk hard op rijden. Hij voelt traag doordat ie in vergelijking met een racefiets meer veert + die lange ketting helpt ook niet, maar op rappe banden is het zeker geen slome fiets! Ik denk dat je jezelf er nog weleens mee zou kunnen verbazen. Mijn record met de Focus is krap over de 39 gemiddeld zonder noemenswaardige wind, met een stuk stad in de route. M'n kruissnelheid was 42-44 km/h. Die rit reed ik solo, en ik trapte er wel serieus vermogen in (~280W als ik het me goed herinner), maar er hangt bij mij ook schoenmaat 50 vol in de luchtweerstand - ik ben niet zo aerodynamisch gevormd.

En inderdaad, zoals Willeke schrijft; er zijn nog veel snellere liggers te koop, waar je eerst dan ook weer aan moet wennen. Op m'n M5 M-Racer (erg mooie fiets om te zien!) lag ik heel vlak. De ketting loopt vol langs het voorwiel en het is daarmee niet de meest toegankelijke fiets om aan te schaffen... maar met die fiets heb ik een Strava KOM @ 59,8 km/h op een segment van een paar kilometer, en dan is het wat mij betreft alle ongemakken waard Big Grin 

Wat betreft de wendbaarheid: Het wordt nooit precies zoals met een wielrenfiets of (in mijn geval) vouwfiets, maar de Focus is na wat wennen echt wel een fijn stadsfietsje. Ik zwiep 'm zonder moeite overal tussendoor, en ook een onverwachte slalom kan ik met "grof geweld".

PS: Zal het klein typen in dit topic maar ehh... de Litespeed Siena, da's echt een mooie fiets! 
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - door 365cycle - 12-Sep-2024, 12:15 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM