12-Sep-2024, 12:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Sep-2024, 12:31 PM door 365cycle.)
Hee welkom Bianca!
Die Challenge Focus... ik heb er ook één, een Sport, en met al die vering is het echt de comfortabelste ligfiets die ik heb. Heb jij de Sport (vanaf de zitting naar de trappers rechte lijn in het frame) of de Comfort (met de knik omlaag in de buis)?
De mijne is dus niet alleen comfortabel, als het moet kan je er ook nog behoorlijk hard op rijden. Hij voelt traag doordat ie in vergelijking met een racefiets meer veert + die lange ketting helpt ook niet, maar op rappe banden is het zeker geen slome fiets! Ik denk dat je jezelf er nog weleens mee zou kunnen verbazen. Mijn record met de Focus is krap over de 39 gemiddeld zonder noemenswaardige wind, met een stuk stad in de route. M'n kruissnelheid was 42-44 km/h. Die rit reed ik solo, en ik trapte er wel serieus vermogen in (~280W als ik het me goed herinner), maar er hangt bij mij ook schoenmaat 50 vol in de luchtweerstand - ik ben niet zo aerodynamisch gevormd.
En inderdaad, zoals Willeke schrijft; er zijn nog veel snellere liggers te koop, waar je eerst dan ook weer aan moet wennen. Op m'n M5 M-Racer (erg mooie fiets om te zien!) lag ik heel vlak. De ketting loopt vol langs het voorwiel en het is daarmee niet de meest toegankelijke fiets om aan te schaffen... maar met die fiets heb ik een Strava KOM @ 59,8 km/h op een segment van een paar kilometer, en dan is het wat mij betreft alle ongemakken waard
Wat betreft de wendbaarheid: Het wordt nooit precies zoals met een wielrenfiets of (in mijn geval) vouwfiets, maar de Focus is na wat wennen echt wel een fijn stadsfietsje. Ik zwiep 'm zonder moeite overal tussendoor, en ook een onverwachte slalom kan ik met "grof geweld".
PS: Zal het klein typen in dit topic maar ehh... de Litespeed Siena, da's echt een mooie fiets!
Die Challenge Focus... ik heb er ook één, een Sport, en met al die vering is het echt de comfortabelste ligfiets die ik heb. Heb jij de Sport (vanaf de zitting naar de trappers rechte lijn in het frame) of de Comfort (met de knik omlaag in de buis)?
De mijne is dus niet alleen comfortabel, als het moet kan je er ook nog behoorlijk hard op rijden. Hij voelt traag doordat ie in vergelijking met een racefiets meer veert + die lange ketting helpt ook niet, maar op rappe banden is het zeker geen slome fiets! Ik denk dat je jezelf er nog weleens mee zou kunnen verbazen. Mijn record met de Focus is krap over de 39 gemiddeld zonder noemenswaardige wind, met een stuk stad in de route. M'n kruissnelheid was 42-44 km/h. Die rit reed ik solo, en ik trapte er wel serieus vermogen in (~280W als ik het me goed herinner), maar er hangt bij mij ook schoenmaat 50 vol in de luchtweerstand - ik ben niet zo aerodynamisch gevormd.
En inderdaad, zoals Willeke schrijft; er zijn nog veel snellere liggers te koop, waar je eerst dan ook weer aan moet wennen. Op m'n M5 M-Racer (erg mooie fiets om te zien!) lag ik heel vlak. De ketting loopt vol langs het voorwiel en het is daarmee niet de meest toegankelijke fiets om aan te schaffen... maar met die fiets heb ik een Strava KOM @ 59,8 km/h op een segment van een paar kilometer, en dan is het wat mij betreft alle ongemakken waard
Wat betreft de wendbaarheid: Het wordt nooit precies zoals met een wielrenfiets of (in mijn geval) vouwfiets, maar de Focus is na wat wennen echt wel een fijn stadsfietsje. Ik zwiep 'm zonder moeite overal tussendoor, en ook een onverwachte slalom kan ik met "grof geweld".
PS: Zal het klein typen in dit topic maar ehh... de Litespeed Siena, da's echt een mooie fiets!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.