Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen!
#77
(12-Sep-2024, 12:04 PM)Bianca F schreef: Omdat er nu veel ligfietsen praktisch te geef zijn op Marktplaats, krijg je wellicht een ander soort gebruiker. En als ze weer in het straatbeeld te zien zijn, breng je mensen, en dan vooral jongeren, op een idee.

Ik heb een ligfiets gekocht om te spelen want eerlijk gezegd, de voordelen ervan heb ik nooit zo gezien toen ik een fiets nog puur gebruikte als vervoermiddel: Een bukfiets is praktischer in de stad want wendbaarder en beter overzicht.
Op langere afstanden is er wellicht de hogere snelheid maar zo ver ben ik nog niet, daar zal ik eerst wat andere spieren voor moeten ontwikkelen. En dan nog zal ik met deze fiets nooit zo snel worden als op mijn racefiets.

Maar om te spelen blijft hij leuk. Liggend door het landschap is weer eens wat anders. Schuin door de bochten lukt nog niet maar dat is wel iets om naar te streven. En wellicht ooit toch nog een sneller modelletje...

(12-Sep-2024, 09:13 PM)Bianca F schreef:
(12-Sep-2024, 08:51 PM)TimSch schreef: Welkom Bianca! Leuke en uitstekende aanleiding om te gaan ligfietsen  Big Grin

Zie ik het goed dat je ook meteen een wedstrijdje gaat proberen over anderhalve week in Assen?

Inderdaad, en omdat ik ergens moest inschrijven met minimale aanwijzingen, ben ik hier ook terecht gekomen Big Grin

Mijn deelname hangt sterk samen met het kleine aantal vrouwen. Het is zo flauw om te winnen als er nauwelijks deelnemers zijn. Maar ik vind het ook best leuk om eens wat rondjes te fietsen op zo'n parcours en te kletsen met medeliggers.

(En ik mag mee met mijn lief..)

Welkom,
Leuk ook dat je in Assen er bij bent. Uit ervaring (eigen en die van Yfke, die er ook weer bij is) kan ik je vertellen dat die bochten steeds harder/schuiner zullen gaan tijdens het rijden op de baan. Erg fijn om aan een fiets te wennen zonder rekening te hoeven houden met kruisend of tegemoetkomend verkeer. (En met nog enkele inschrijven extra hoef je je ook geen druk te maken over een aantal velomobielen die met 50+ de baan over vliegen)

De Challenge fietsen zijn overigens ook weer goed vertegenwoordigd volgende week. Profiel van Erika verklapt een keuze uit twee, Yfke rijdt op hurri (weet ik uit zeer betrouwbare bron, haha) Bianca dus, en in ter Apel reden één of twee van de fam. Brouwer ook op een hurri.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , 365cycle , Willeke_IGKT , Tijanus


Berichten in dit topic
RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - door Boyd Maduro - 13-Sep-2024, 07:58 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM