14-Oct-2018, 09:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2018, 09:56 PM door Victorrinia.)
Heb al eens een low budget "High racer" gemaakt van een oud model Hurricane...
26" verende voorvork gemonteerd en achterbrug van een Wizzard erop gezet. En natuurlijk 26" wielen.
Let wél op de loop van de ketting .
Zonder aanpassing komt die tegen de kroon van de voorvork en hij moest OVER het geleidewiel welke onder de ligschaal zit.
Normaal loopt hij ONDER het geleidewiel door.
https://myalbum.com/album/Sp2m1XIkhHzr
(Ff naar beneden scrollen; foto met blauwe Citroën HY op de achtergrond)
26" verende voorvork gemonteerd en achterbrug van een Wizzard erop gezet. En natuurlijk 26" wielen.
Let wél op de loop van de ketting .
Zonder aanpassing komt die tegen de kroon van de voorvork en hij moest OVER het geleidewiel welke onder de ligschaal zit.
Normaal loopt hij ONDER het geleidewiel door.
https://myalbum.com/album/Sp2m1XIkhHzr
(Ff naar beneden scrollen; foto met blauwe Citroën HY op de achtergrond)
(17-Nov-2017, 01:07 AM)arnoldl schreef: Dat klopt. Ik heb inderdaad zelf eens een voorvork van een mid racer in een low racer gezet en dat ging prima. Eerst een jaar met een 650c wiel gereden en 170mm cranks. Toen 155mm cranks gemonteerd en en 700c wiel geplaatst. Geen crank / wiel overlap, dat is inderdaad niet zo fijn om wel te hebben.
‘Nadelen’ zijn er ook wel. Je komt nog platter te liggen, in dagelijks gebruik dus iets minder handig. Daarnaast gaat de fiets wat luier sturen. Ik gebruik mijn race Rapto vooral op de Velodromes, de baan en in de zomer om snel mee te toeren. Voor woon-werk heb ik een normale low racer.