16-Sep-2024, 06:32 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Sep-2024, 06:42 AM door ZoefZoef.)
Sorry, geen zin om eerder te reageren. Ik heb het gehaald, maar vraag niet hoe..
Om 7.30u was ik eindelijk thuis. 2 pannenkoeken en 2 stroopwafels naar binnen gewerkt. Bakje koffie -cafeinevrij- gezet en heerlijk gedouched. Klein uurtje in mn nest gelegen voordat ik er weer uitmoest ivm een verkoop afspraak die al stond. Iets vroeger dan gedacht. Had m nog een berichtje gestuurd 'doe vooral rustig aan en dat ie me er echt niet vantevoren hoefde te bellen over de verwachte tijd.
Vandaag groot deel onder de dekens gelegen. Paar keer koude rillingen gehad in mn bed. Nog steeds pijnlijke knieën en voel het ook lichtje in mn onderrug soms, maar daar zit toch iets niet helemaal goed in, want daar heb ik af en toe steken in
Eind goed, al goed. Quest XS13 staat nu in de achtertuin. Accu aan de lader, powerbank ook. Gelukkig heeft de verkoper toch nog een accupack opgeladen voor me. Gelukkig maar, want ik heb er de hele rit mee gedaan en op stukken gereden waar geen hand voor de ogen te zien was.
Volgende stappen is op mn gemak kijken en bedenken hoe ik deze echt goed op mn maat kan zetten. Ik heb nu het crankstel enkel naar voren gezet. Flink stuk zelf. Ik had wel een stukje ketitng meegenomen, maar dat was onvoldoende en helaas had ik ook een easylink te weinig bij me dus dat kon ik er niet tussen zetten. Ik heb een proefritje gemaakt en geoordeeld dat ik met de versnellingen die bruikbaar waren het wel zou moeten redden voor nu en gelukkig is dat gelukt. Op een punt wil heel even flink in de stress gezeten nadat ik dacht dat de ketting eraf was gelopen na het schakelen. Gelukkig was dat zo opgelost want midden in de nacht en in middle of nowhere in het donker.
Ze ziet er nog redelijk netjes uit. Wel behoorlijk wat oppervlakkige schade in de vorm van krassen en zelf waarschijnlijk ook eentje bij gereden door een tak op de weg. Mja, hoort erbij. De kap heeft helaas ook krassen opgelopen. Verkoper legde m op de quest en die is er door zijn toedoen afgegleden
Tijdens het rijden heeft de kap op mn hoofd gesteund. Aan de stoel instellingen moet ik dus ook nog het een en ander veranderen en daar moet ik dus ook nog even naar kijken.
Nog te doen:
-wasbeurt. Ik heb door de modder en schapen stront gereden.
-andere banden eronder: CCU ipv sport contact en schwalbe kojak voor.
-ketting verlengen (en kijken of ie daarmee ook stiller loopt
-kijken voor een radical design hoes: ze zal buiten slapen.
-zitting aanpassen.
Liefst zou ik dr gewoon even mee naar Dronten rijden eigenlijk maar dat is 2x 130km en voor nu heb ik daar even geen zin in denk ik.
Kost wat moeite maar is het wel waard allemaal. Er staat nu een heel complete quest xs in de tuin waar ik hopelijk nog watnkilomwtertjes bij ga zetten de komende jaren. Slechts een ding daar baal ik wel van: de in- en uitstap en daar kan ik helaas weinig aan veranderen. Zal wellicht kwestie van wennen zijn?
Over een paar dagen zullen mn knietjes wel weer de oude zijn, denk ik. Ik voel deze rit nog wel even.
Om 7.30u was ik eindelijk thuis. 2 pannenkoeken en 2 stroopwafels naar binnen gewerkt. Bakje koffie -cafeinevrij- gezet en heerlijk gedouched. Klein uurtje in mn nest gelegen voordat ik er weer uitmoest ivm een verkoop afspraak die al stond. Iets vroeger dan gedacht. Had m nog een berichtje gestuurd 'doe vooral rustig aan en dat ie me er echt niet vantevoren hoefde te bellen over de verwachte tijd.
Vandaag groot deel onder de dekens gelegen. Paar keer koude rillingen gehad in mn bed. Nog steeds pijnlijke knieën en voel het ook lichtje in mn onderrug soms, maar daar zit toch iets niet helemaal goed in, want daar heb ik af en toe steken in
Eind goed, al goed. Quest XS13 staat nu in de achtertuin. Accu aan de lader, powerbank ook. Gelukkig heeft de verkoper toch nog een accupack opgeladen voor me. Gelukkig maar, want ik heb er de hele rit mee gedaan en op stukken gereden waar geen hand voor de ogen te zien was.
Volgende stappen is op mn gemak kijken en bedenken hoe ik deze echt goed op mn maat kan zetten. Ik heb nu het crankstel enkel naar voren gezet. Flink stuk zelf. Ik had wel een stukje ketitng meegenomen, maar dat was onvoldoende en helaas had ik ook een easylink te weinig bij me dus dat kon ik er niet tussen zetten. Ik heb een proefritje gemaakt en geoordeeld dat ik met de versnellingen die bruikbaar waren het wel zou moeten redden voor nu en gelukkig is dat gelukt. Op een punt wil heel even flink in de stress gezeten nadat ik dacht dat de ketting eraf was gelopen na het schakelen. Gelukkig was dat zo opgelost want midden in de nacht en in middle of nowhere in het donker.
Ze ziet er nog redelijk netjes uit. Wel behoorlijk wat oppervlakkige schade in de vorm van krassen en zelf waarschijnlijk ook eentje bij gereden door een tak op de weg. Mja, hoort erbij. De kap heeft helaas ook krassen opgelopen. Verkoper legde m op de quest en die is er door zijn toedoen afgegleden
Tijdens het rijden heeft de kap op mn hoofd gesteund. Aan de stoel instellingen moet ik dus ook nog het een en ander veranderen en daar moet ik dus ook nog even naar kijken.
Nog te doen:
-wasbeurt. Ik heb door de modder en schapen stront gereden.
-andere banden eronder: CCU ipv sport contact en schwalbe kojak voor.
-ketting verlengen (en kijken of ie daarmee ook stiller loopt
-kijken voor een radical design hoes: ze zal buiten slapen.
-zitting aanpassen.
Liefst zou ik dr gewoon even mee naar Dronten rijden eigenlijk maar dat is 2x 130km en voor nu heb ik daar even geen zin in denk ik.
Kost wat moeite maar is het wel waard allemaal. Er staat nu een heel complete quest xs in de tuin waar ik hopelijk nog watnkilomwtertjes bij ga zetten de komende jaren. Slechts een ding daar baal ik wel van: de in- en uitstap en daar kan ik helaas weinig aan veranderen. Zal wellicht kwestie van wennen zijn?
Over een paar dagen zullen mn knietjes wel weer de oude zijn, denk ik. Ik voel deze rit nog wel even.