Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meekleurende brilglazen onder racekap
#21
(17-Sep-2024, 05:31 PM)Martin van Mourik schreef: Ik rij nooit zonder pet op. Daardoor heb ik nooit een zonnebril nodig, verbrandt mijn hoofd niet bij intense zon, kan ik laag staande zon bijna altijd buiten beeld houden, krijg ik geen onderkoeld hoofd in de kou, en blijft neerslag bijna altijd uit mijn ogen.
Een koordje onder je kin lijkt me mega-irritant.

De oorband waarmee ik windgeruis aan mijn oren onderdruk houdt mijn pet altijd op zijn plaats, ook bij stevige rukwinden en bij afdalingen waar ik zonder te trappen boven de 60 km/u kom. Zie ook deze draad over windgeruis: https://ligfietsers.nl/thread-1668-post-...l#pid53460

Mijn oorband is eigenlijk nog een in een vrij primitief stadium van ontwikkeling, ik zie nog veel ruimte voor verbetering, maar ik ga nooit van huis zonder dat ding, of het moet lopend zijn.

Lang haar isoleert goed, zowel koud als warm (zon op je hoofd) heb ik weinig last van. Als het echt koud wordt draag ik een headband zodat ik geen koude oren krijg (lang haar blijft niet voor je oren zitten als je fietst Tongue )
Laagstaande zon blokkeren is voor zover ik kan zien het nuttigste effect van een pet. Een koerspet lijkt me een te klein klepje hebben.

Minder druppels op mijn bril zou ook wel erg fijn zijn overigens...

Iets tegen windgeruis is ook wel een nuttig iets inderdaad. (Daar helpt de headband tegen, maar ja, die is me veel te warm als het buiten boven de 5 graden is)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Meekleurende brilglazen onder racekap - door Boyd Maduro - 16-Sep-2024, 10:51 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door Frutsel - 17-Sep-2024, 10:09 AM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door Raymond - 17-Sep-2024, 10:11 AM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door Frutsel - 17-Sep-2024, 12:36 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door Hoekie - 17-Sep-2024, 11:51 AM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door melle z - 17-Sep-2024, 01:57 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door Frutsel - 17-Sep-2024, 03:16 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door Hoekie - 17-Sep-2024, 02:05 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door melle z - 17-Sep-2024, 03:18 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door Frutsel - 17-Sep-2024, 08:22 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door melle z - 17-Sep-2024, 08:32 PM
RE: Meekleurende brilglazen onder racekap - door melle z - 17-Sep-2024, 07:55 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM