24-Sep-2024, 11:30 PM
(24-Sep-2024, 08:04 PM)PieterTrapt schreef: Maak je geen zorgen, dit gaat niemand handhaven. Net zoals er geen enkele handhaving is op de maximumsnelheid van 25 km/u voor alle elektrische fietsen, of op fietsen met een telefoon in de hand, of op scooters die te hard rijden.
Het gaat niet (alleen) om handhaving. Het gaat erom dat ouders zich bewust worden van het feit dat ze willens en wetens hun kind op pad sturen met een illegaal en gevaarlijk apparaat. De aantallen fatbikes stijgen explosief, dus het aantal ongelukken stijgt ook explosief. Vandaag zag ik een basisschoolkind op een veel te grote fatbike, hij kon hem nauwelijks rechtop houden.
Puberbreinen met toenemend testosteron kun je überhaupt niet verantwoordelijk houden voor hun gedrag. Intelligente ouders snappen dat maar andere mensen mogen beschermd worden tegen hun gebrek aan inzicht.
Ik vind 14 nóg te jong, en ik vind het ook idioot dat het niet geldt voor andere e-bikes. Wie geen helm op wil gaat maar zelf trappen, dat is goed voor je. Maar impopulaire maatregelen nemen doen politici niet graag, zo werkt het nu eenmaal.
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus