26-Sep-2024, 12:22 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Sep-2024, 12:23 AM door Martin van Mourik.)
(25-Sep-2024, 09:04 PM)Cor.M-racer schreef: De Franse en Belgische infrastructuur (en het drukke verkeer; Hemelvaartweekeind aan de Belgische kust) drukte onze gemiddelde snelheid nogal ...Dat is wel opmerkelijk, want in de kuststreek vond ik de fietsinfrastructuur prima, zowel aan de Belgische als aan de Franse kant. Langs de N34 / Albert I Laan - Koninklijke baan tussen Nieuwpoort-Bad en De Panne lag een fietspad met strak wegdek waarover ik goed kon opschieten. Aan de Franse kant had je een vrijliggende fietsroute, de Vélomaritime, waarschijnlijk over een oud spoorwegtracé, dat was ook wel aangenaam fietsen.
In het gebied rond Antwerpen vond ik het niet zo best fietsen. Er was daar veel fietsinfrastructuur, maar veel ervan was in slechte staat.
(25-Sep-2024, 09:04 PM)Cor.M-racer schreef: Overigens; waarom heb je geen voorderailleur? is het ingewikkeld om die achteraf te monteren?Ik heb een oude open ligger met een oude neuspijp waar niet zo'n dwarbalkje op zit om een voorderailleur op te bevestigen. Daar is waarschijnlijk wel een mouw aan te passen, maar dat heeft voor mij nogal lage prioriteit.
(25-Sep-2024, 09:35 PM)datakneder schreef: Met één voorblad is een derailleur een beetje overbodig.Ik heb er wel twee, maar normaal gebruik ik alleen het grote voorblad.