03-Oct-2024, 07:46 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Oct-2024, 07:55 AM door Boyd Maduro.)
(02-Oct-2024, 06:19 PM)Hardloper schreef:(02-Oct-2024, 05:31 PM)Hoekie schreef: En deze zo te zien https://nl.aliexpress.com/item/100500665...pt=glo2nld
Kan iemand vertellen wat dit precies doet?
De signaal van de sensor is niet sterk genoeg om het remlicht aan te zetten dus wordt het signaal in plaats daarvan gebruikt om elektronisch een krachtigere schakelaar (relais) aan te sturen die het remlicht aan zet.
(02-Oct-2024, 10:55 PM)GertBr schreef: Ik heb in mijn Bülk het electronisch gestuurde remlicht. Ik vind dat ik de rem ver moet inknijpen om het licht brandend te krijgen. Licht bijremmen geeft geen reactie van het remlicht. Daardoor al eens bijna een “kop-staart” gehad in een groepsrit. Heb dit gemeld bij Jan Wijnen. Hij zegt dat er niets aan te stellen is….
Hmm, dat is wel zeer matig. Stom dat die niet te stellen is, ergens zou je toch verwachten dat er een analoog signaal uit de sensor zou komen zodat je het juist wel kan stellen. Dat hetgeen wat er achter zit vervolgens bepaald bij welk signaal het licht aan/uit gaat.
Maar blijkbaar gewoon digitaal. (Of wel analoog en "niet in te stellen" betekent "om in te stellen moet er een hardwarematige aanpassing gemaakt worden zodat het relais bij een ander signaalsterkte schakelt". Dit zou iets toevoegen aan de totale schakeling dus "niet eenvoudig aan te passen")
In mijn Snoek heb ik overigens tot op heden geen problemen met mijn remsensor. QuestXS deed wel af en toe moeilijk, dat die niet uit gaat zoals Veloquest ook aangeeft. Verbeteringen worden natuurlijk altijd toegejuicht.