10-Oct-2024, 02:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Oct-2024, 02:33 PM door datakneder.)
[quote="Hardloper" pid='55134' dateline='1728561764']
Maar volgens mij komen ze niet uit Roemenië, maar toch echt uit Tsjechië.
[quote]
My bad. Ik wist het wel, maar typte Roemenië i.p.v. Tschechië (meerdere keren)
[quote="Hardloper" pid='55134' dateline='1728561764']
Zoals ik al dacht heeft het met Belgische Congo te maken die naam. En laten we zeggen dat de Belgische Koning Leopold 3, niet bepaald liefjes is geweest in Congo. Dus hij is erg beladen koning en na hem werd Congo onafhankelijk.
[/quote]
Ja dat wist ik ook. Maar ik weet ook dat dit een visie is van de domme Hollander. Ik zou wel willen weten hoe dit in het land van onze zuiderburen beleefd wordt. Zoals ze in Zeeland nog steeds refereren aan "voor.. en na..." zonder nog te noemen dat het gaat om de watersnood.
Verder werkende aan de fiets heb ik nog wat meer ontdekt waar ik blij van wordt:
- Het achterwiel past toch prima. Er zat een ringetje in de weg dat ik niet gezien had.
- Er zitten 90mm remmen op. Nu nog hopen dat ze in de praktijk ook fijner zijn.
- De ketting is beter afgeschermd dan in mijn model.
- De aansluiting van de staart met de body is echt veel beter en mooier, en de neus ook.
- De kap is echt veel beter ontworpen in compinatie met de spiegels. Ik verwacht hier heel veel plezier van.
- Er zit een voetenluikafdichtingsplaatje bij. (3x woordwaarde)
Wat minder zijn:
- Twee gebroken spaken in het achterwiel.
- 17" cranks. Maar dat is eenvoudig aan te passen mocht het niet bevallen.
Verder nog iets waar ik een vraag over heb aan de technici onder ons. Bij het terugplaatsen van het rechtervoorwiel stuitte ik op een probleem. In de naaf zit een buisje (voor zover ik kan zien) die los kan bewegen. En naar beneden zakt, waardoor ik het wiel slechts 1 cm op de as kan schuiven. Ik heb met een schroevendraaier moeten porren om dat buisje centrisch te krijgen zodat het wiel verder ging. Mijn vraag is of dat problematisch is, buiten dat het vooral niet handig is.
Ik ga zo de verlichting en accu uit de neus halen. (De verlichting is zowiezo verboden in Duitsland (te laag) en die accu vind ik nogal veel wegen om in de neus (kwetsbaar) op te slaan.) Dan kan de zitting en de trapas goed afgesteld worden en begint het tijd te worden voor een proefritje.
Maar volgens mij komen ze niet uit Roemenië, maar toch echt uit Tsjechië.
[quote]
My bad. Ik wist het wel, maar typte Roemenië i.p.v. Tschechië (meerdere keren)
[quote="Hardloper" pid='55134' dateline='1728561764']
Zoals ik al dacht heeft het met Belgische Congo te maken die naam. En laten we zeggen dat de Belgische Koning Leopold 3, niet bepaald liefjes is geweest in Congo. Dus hij is erg beladen koning en na hem werd Congo onafhankelijk.
[/quote]
Ja dat wist ik ook. Maar ik weet ook dat dit een visie is van de domme Hollander. Ik zou wel willen weten hoe dit in het land van onze zuiderburen beleefd wordt. Zoals ze in Zeeland nog steeds refereren aan "voor.. en na..." zonder nog te noemen dat het gaat om de watersnood.
Verder werkende aan de fiets heb ik nog wat meer ontdekt waar ik blij van wordt:
- Het achterwiel past toch prima. Er zat een ringetje in de weg dat ik niet gezien had.
- Er zitten 90mm remmen op. Nu nog hopen dat ze in de praktijk ook fijner zijn.
- De ketting is beter afgeschermd dan in mijn model.
- De aansluiting van de staart met de body is echt veel beter en mooier, en de neus ook.
- De kap is echt veel beter ontworpen in compinatie met de spiegels. Ik verwacht hier heel veel plezier van.
- Er zit een voetenluikafdichtingsplaatje bij. (3x woordwaarde)
Wat minder zijn:
- Twee gebroken spaken in het achterwiel.
- 17" cranks. Maar dat is eenvoudig aan te passen mocht het niet bevallen.
Verder nog iets waar ik een vraag over heb aan de technici onder ons. Bij het terugplaatsen van het rechtervoorwiel stuitte ik op een probleem. In de naaf zit een buisje (voor zover ik kan zien) die los kan bewegen. En naar beneden zakt, waardoor ik het wiel slechts 1 cm op de as kan schuiven. Ik heb met een schroevendraaier moeten porren om dat buisje centrisch te krijgen zodat het wiel verder ging. Mijn vraag is of dat problematisch is, buiten dat het vooral niet handig is.
Ik ga zo de verlichting en accu uit de neus halen. (De verlichting is zowiezo verboden in Duitsland (te laag) en die accu vind ik nogal veel wegen om in de neus (kwetsbaar) op te slaan.) Dan kan de zitting en de trapas goed afgesteld worden en begint het tijd te worden voor een proefritje.